جنگ سوریه رقابتی برای رفتن به سمت پرتگاه است

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۵


جنگ سوریه رقابتی برای رفتن به سمت پرتگاه است

جنگ سوریه رقابتی  برای رفتن به سمت پرتگاه است

303167635

سازمان پزشکان بدون مرز از شرایط اسفبار روند معالجه مجروحان و نبود امکانات لازم دراین خصوص در حلب خبر داد،‌ این در حالی است که روسیه نیز اتهامات علیه خود و سوریه را رد کرد.
به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جوآن لیو، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز عنوان داشت: حملات نیروهای روسی و سوری طی روزهای گذشته علیه شهر حلب همچنان ادامه دارد و هیچ مجالی برای تدفین اجساد و یا بیرون آوردن آنها از مناطق درگیر نیست. این جنگ در حال حاضر تبدیل به مسابقه‌ای برای رفتن به سمت پرتگاه شده است. وی در ادامه افزود: قطعنامه شورای امنیت در ماه مه در خصوص لزوم حمایت از تأسیسات و کارکنانی که درزمینه درمان مجروحان فعالیت می‌کنند شکست‌خورده است چراکه این قطعنامه در سوریه و دیگر مناطق درگیر اجرا نمی‌شود. لیو تاکید کرد: کشورهای عضو ائتلافها علیه گروههای تروریستی اراده سیاسی لازم دراین خصوص ندارند. ما از شورای امنیت می‌خواهیم هر چه سریع‌تر حملات علیه مناطق پزشکی را متوقف کند.
هشدار مجدد یونیسف نسبت به وضعیت کودکان در حلب
از سوی دیگر یونیسف اعلام کرد که اوضاع کودکان در شهر حلب تبدیل به یک کابوس شده است.
این سازمان وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: دستکم در جریان حملات صورت گرفته علیه مناطق شرقی حلب از روز جمعه دهها کودک کشته و زخمی شده‌اند.
روسیه: هیچ دلیلی دال بر اینکه ما دو بیمارستان در حلب را هدف گرفته‌ایم، وجود ندارد
از سوی دیگر یوگنی زاگاینوف، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت عنوان داشت: حملات صورت گرفته علیه بیمارستانها در شهر حلب از سوی آمریکا در سوریه صورت می‌گیرد.وی در ادامه افزود: متأسفانه بعدازآنکه حملاتی علیه تأسیسات غیرنظامی در سوریه انجام می‌شود سریعاً دمشق و مسکو متهم می‌شوند اما باید تحقیقات لازم دراین خصوص انجام شود.وی تاکید کرد، باید درباره مسائلی نظیر این حملات تحقیق شود تا تردیدها از بین برود.زاگاینوف درباره حملات روز چهارشنبه تصریح کرد، این رویکرد روشن بود و باید رنج مردم در سوریه پایان یابد. کشورهای مسؤول شعله‌ور کردن آتش‌ درگیریها در سوریه به‌جای تلاش برای پایان درگیریها به تقابل با روسیه می‌پردازند.وی افزود: روسیه و سوریه با اتهامات درباره حمله به دو بیمارستان در شهر حلب که تحت کنترل مخالفان بوده، مقابله می‌کنند درواقع هیچ دلیل و مدرکی برای این اتهامات وجود ندارد. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *