جنبش عدم تعهد اقدامات امریکا علیه ایران را محکوم کرد

دسته: غیر حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵


جنبش عدم تعهد اقدامات امریکا علیه ایران را محکوم کرد

جنبش عدم تعهد اقدامات امریکا علیه ایران را محکوم کرد

 824305863

دفتر هماهنگکننده جنبش عدم تعهد در نیویورک روز جمعه با صدور بیانیهای حمایت و همبستگی خود با جمهوری اسلامی ایران را در قبال اقدامات تحمیلی و یکجانبه آمریکا بهویژه وضع تحریمهای اخیر علیه چندین نهاد و شهروندان ایران اعلام کرد.

در بیانیه رئیس دفتر این جنبش آمده است:

۱- جنبش عدم تعهد در راستای موضع اصولی خود مبنی بر محکومیت هرگونه اعلام یا وضع اقدامات تحمیلی یک‌جانبه علیه کشورهای عضو جنبش که برخلاف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل صورت می‌گیرد، تصمیم اتخاذشده از سوی دولت ایالات‌متحده در روز سوم فوریه (۱۵ بهمن‌ماه) در تحریم کردن نهادها و اتباع جمهوری اسلامی ایران را مردود می‌داند.

۲- جنبش عدم تعهد ضمن محکومیت اقدام اخیر امریکا، حمایت قاطع خود از حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران را در راستای مصوبات اجلاس باندونگ اعلام می‌دارد. در این ارتباط دفتر هماهنگی جنبش بر لزوم احترام به حقوق بین‌الملل به‌ویژه اصول و اهداف مصرحه در منشور ملل متحد و اعلامیه اصول حقوق بین‌الملل راجع به روابط و همکاری دوستانه بین کشورها بر اساس منشور تأکید می‌کند.

۳- جنبش عدم تعهد با اعلام حمایت و همبستگی با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران در مردود دانستن این تحریمها و در راستای مواضع اصولی خود از دولت ایالات‌متحده امریکا می‌خواهد از این‌چنین اقدامات تحمیلی که برخلاف حقوق بین‌الملل بوده، دست کشیده و تحریمهایی را که برخلاف منشور ملل متحد و رویه‌ها و اصول حاکم بر روابط میان کشورها است و هم‌چنین در تضاد آشکار با دیالوگ و فهم سیاسی میان ملتها است، لغو کند.

۴- جنبش عدم تعهد به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به اجرای کامل برجام که به تأیید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت رسیده است، اذعان کرده و در این رابطه از کلیه کشورها درخواست می‌کند که از اجرای برجام حمایت کرده و از انجام اقداماتی که اجرای تعهدات پذیرفته‌شده تحت برجام را تضعیف کند، خودداری کنند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *