جمهوری‌خواهان آمریکا لایحه تحریمهای غیرهسته‌ای ایران را به کنگره بردند

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵


جمهوری‌خواهان آمریکا لایحه تحریمهای غیرهسته‌ای ایران را به کنگره بردند

جمهوریخواهان آمریکا لایحه تحریمهای غیرهستهای ایران را به کنگره بردند

171376042

نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان و سنای آمریکا با ارائه لایحهای خواهان وضع تحریمهای غیرهستهای ضد ایران به بهانه حقوق بشر، برنامه موشکی و حمایت از تروریسم شدهاند.

«لی زلدین»، «پیتر روسکام»، «لئونارد لنس» و «داگ لمبرن» به ترتیب نمایندگان ایالات نیویورک، ایلی نوی، نیوجرسی و کلرادو در مجلس نمایندگان آمریکا لایحه یادشده را معرفی کردند.

«مارکو روبیو»، «تاد یانگ» و «جان کورنین» به ترتیب سناتورهای ایالات فلوریدا، ایندیانا و تگزاس هم هفته گذشته لایحه مشابهی را به مجلس سنا ارائه داده بودند. این لوایح اعمال تحریمهای جدید بر ضد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت هواپیمایی ماهان را دستور کار قرار داده است.

تهیه یک فهرست نظارتی جدید وزارت دارایی از نهادهایی که سپاه مالکیت کمتر از 25 درصد آنها را بر عهده دارد از جمله بندهای لایحه‌های پیشنهادی است.

این طرحهای ضد ایرانی توسعه بازه تحریمهای فعلی و اعمال برخی تحریمهای جدید به بهانه‌های واهی حقوق بشری علیه ایران را الزامی می‌کند.

الزام به اعمال تحریمهای جدید علیه افرادی که آگاهانه به برنامه موشکهای بالستیک ایران کمک کرده باشند و مجوز اعمال تحریمهای جدید علیه نهادهایی که سازمانهای کلیدی مرتبط با فعالیتهای موشکی ایران، از جمله صنایع هوایی نیروهای مسلح و گروههای صنعتی شهید همت و شهید باکری، دستکم 25 درصد مالکیت آنها را در اختیار دارند یا تحت نظارت سازمانهای یادشده اداره می‌شوند، از جمله دیگر بندهای این لوایح است. الزام رئیس‌جمهوری آمریکا به ارائه تضمینی که نشان دهد افراد نام‌برده شده در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در فعالیتهای مرتبط با موشکهای بالستیک ایران مشارکت ندارند و اعمال تحریمهای جدید درصورتی‌که این تضمین قابل ارائه نباشد هم مورد دیگری است که در طرحهای ضد ایرانی به آن اشاره‌شده است. این طرحها هم‌چنین به اعمال تحریمهای جدید علیه افرادی اقدام می‌کند که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم، از برنامه موشکهای بالستیک ایران حمایت می‌کنند. لازم به ذکر است لوایح یادشده هنوز به رأی گذاشته نشده است. این در حالی است که آمریکا به‌موجب توافق هسته‌ای نمی‌تواند تحریمهایی که اعمال آنها را وقف توافقنامه برجام متوقف کرده است، به بهانه‌های دیگری اعمال کند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *