جمعیت معتاد کشور
 کاهش نداشته است


دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۶ تیر ۱۳۹۵


جمعیت معتاد کشور
 کاهش نداشته است


جمعیت معتاد کشور
 کاهش نداشته است

نایب‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ضمن انتقاد از شیوه مبارزه با مواد مخدر، گفت:
در مبارزه با مواد مخدر عمدتاً قاچاقچیان بزرگ به دام قانون نمی‌افتند و برخوردها با خرده‌فروشان صورت می‌گیرد. محمدکاظمی درباره ضرورت اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر، گفت:
در خصوص مبارزه با مواد مخدر با ضعف قانون روبه‌رو نیستیم اما در زمینه تعیین مجازاتهای اعدام نیاز به بازنگری است، در حقیقت مشکل مواد مخدر با تقویت بنیه اقتصادی مردم حل خواهد شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجرمان حوزه مواد مخدر عمدتاً کسانی هستند که به خاطر رفع مشکلات مادی خانواده و تأمین معیشت زندگی تن به این کار داده‌اند. وی افزود: متأسفانه مجرمان بزرگ قاچاقچی مواد مخدر عموماً به دام قانون نمی‌افتند.
وی با بیان اینکه کسانی که با موادمخدر درگیر هستند به سمت‌وسوی اعتیاد هم کشیده می‌شوند، افزود: البته در بسیاری موارد در مراجع قضایی دیده‌شده که مردان معتاد برای داشتن همراه و پشتیبان همسر خود را نیز به سمت‌وسوی اعتیاد سوق داده بنابراین افزایش نوزادان معتاد نیز از همین روست که نگرانی قابل‌توجهی را هم ایجاد کرده است. کاظمی ضمن بیان اینکه جمعیت معتاد کشور رو به کاهش نیست، یادآور شد: تنوع در موادمخدر مصرفی یکی از دلایل افزایش اعتیاد است، درحالی‌که مبارزه فعلی با مواد مخدر، تنها مبارزه با معلول به شمار می‌رود ولی تقویت مسائل فرهنگی، خانوادگی و دینی می‌تواند مقدمه مبارزه با علتها باشد.
آفتاب یزد

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *