جمعیت میلیونی، تجلیل از هاشمی، تسلیت به رهبری نمایش همبستگی ملی در وداع تاریخی با یار دیرین انقلاب

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۲ دی ۱۳۹۵


جمعیت میلیونی، تجلیل از هاشمی، تسلیت به رهبری نمایش همبستگی ملی در وداع تاریخی با یار دیرین انقلاب

مردان و زنان ایران زمین تاریخ ساز شدند؛

جمعیت میلیونی، تجلیل از هاشمی، تسلیت به رهبری   نمایش همبستگی ملی در وداع تاریخی با یار دیرین انقلاب

3

روزی که پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی بزرگمرد ایران زمین و یار دیرین امام و رهبری در کنار پیر جماران برای همیشه آرام می گیرد آن هم با وداع باشکوه و تاریخی سیل خروشان و میلیونی مردمانی که همواره تاریخ ساز بوده و هستند.

جمعیت میلیونی، همبستگی ملی را باردیگر به نمایش گذاشت. اقامه نماز میت به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر «رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی» در دانشگاه تهران و جمعیت بی شماری که از نخستین ساعات اولیه صبح دیروز برای ادای احترام به هاشمی خود را به قلب تهران رساند.

حضور همه اقشار، نسل ها، جناح ها، احزاب و مسئولان در مراسم تشییع و تدفین یادآور صحنه‌های باشکوه دفاع از آرمان های انقلاب در مقاطع مختلف است.

همه یکصدا فریاد می زدند، عزا عزا است امروز، هاشمی قهرمان پیش خدا است، امروز، یادآور 14 خرداد سال 1368 است همان روزی که بنیانگذار انقلاب اسلامی رهسپار خانه ابدی شد آن هم با بدرقه ای خروشان از جنس مردمان تاریخ ساز.

در میان این جمعیت خروشان، جوانانی دیده می‌شد که هیچ تجربه ای از انقلاب ندارند و جهاد و مردانگی بسیاری از مردان این مرز و بوم را درک نکرده اند اما خوب می دانند که پیر فرزانه ایران زمین، چگونه مردی بوده و چه صحنه هایی را از قبل از انقلاب و بعد از انقلاب به چشم خود دیده و چه مدبرانه در برابر همه این مشکلات ایستاده است.

در میان این جمعیت خروشان کودکانی نیز دیده می شدند که دست در دست والدینشان آمده اند تا تاریخ ساز شوند همچون مرد فرزانه ای که تاریخ ساز شد، این مردان و زنان کوچک آمده اند تا درس اتحاد و یکپارچگی را از امروز بیاموزند و در تاریخ کشورشان بدرخشند.

همچنین پیرمردان و پیرزنانی نیز دیده می شدند که خوب، خاطرات قبل از انقلاب و خدمات یار دیرین امام و رهبری را به یاد دارند و شاید به یاد آن روزها و یادآوری خاطرات تلخ و شیرین 30 تا 40 سال گذشته برای او اشک می ریزند، قطرات اشکی که هر یک حرفی برای گفتن دارند.

هر ساعتی که می گذشت به تعداد جمعیت اضافه می شد، همه پلاکارد در دست داشتند، همه شمایل آیت الله هاشمی رفسنجانی را که در کنار رهبری یا امام راحل ایستاده و لبخند بر لب دارد، به دست گرفته بودند، پلاکاردها را به سمت دوربین هایی که خبر ساز شده اند، نشانه می گیرند، تا جهانیان بدانند که ایران زمین چه فرزانه مردی را از دست داده است اما بگویند که جهاد و سازندگی همچنان ادامه دارد همان گونه که سردار سازندگی همواره چنین هدفی را دنبال می کرد.

داربست های واقع در مسیر تشیع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی از وجود جمعیت بسیار شکسته شدند، مردمی که همچون موج خروشان پیکر این فقید فرزانه را همراهی می کردند، خسته نمی شدند، همچنان شعار سر می دادند این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، مرگ بر منافق… می رفتند بی هیچ خستگی تا پیکر وی در خانه ابدی اش آرام گیرد. در کجای دنیا چنین مردمانی وفادار ، غیور و با عزت دیده شده است، مردمانی که برای بزرگانش چنین احترامی قائل است.

در میان جمعیت، شخصیت های سیاسی و مذهبی نیز دیده می شدند، این جا دیگر تفاوتی ندارد، که هستی و چه سمت و پستی داری، این جا همه با یک هدف آمده اند، آمده اند تا بگویند که ایران و ایرانی همیشه زنده است، حتی که بزرگ مردان آن ها از حیات رخت بر بندند اما روح ان ها، اموزه های آن ها، تجربیات ارزنده آن ها با ما زنده است.

تشیع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی که به دلیل ازدحام جمعبت به کندی صورت می گیرد، وقتی به عقب بر می گرفت.

از میان جمعیت افرادی دیده می شدند که به صورت خودجوش روی خودروهای خود را سیاه پوش کرده و شمایل آیت الله هاشمی رفسنجانی را نصب کرده بودند، حرکتی خودجوش و مردمی.

شاید بعد از مراسم تشییع پیکر امام راحل (ره) تا امروز، تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، از بی سابقه ترین مراسم تشییع در تاریخ ایران است و این بار باز مردم وفاداری و یکپارچگی خود را به تاریخ ثابت کردند و تاریخ ساز شدند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *