جز با به رسمیت شناختن حقوق فلسطین صفحه نکبت بسته نمی‌شود

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ خرداد ۱۳۹۶


جز با به رسمیت شناختن حقوق فلسطین صفحه نکبت بسته نمی‌شود

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که فلسطینیها هرگز صفحه نکبت را نخواهند بست مگر زمانی که حقوقشان به رسمیت شناخته شود.

به نقل از پایگاه خبری الجزیره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد فلسطینیان هرگز صفحه نکبت را نخواهند بست مگر پس از به رسمیت شناختن تمامی حق و حقوق قانونی‌شان و در راس آن حق بازگشت و تعیین سرنوشت و ایجاد کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷.

عباس در سخنرانی خود به مناسبت شصت و نهمین سالروز نکبت گفت: صدها هزار فلسطینی از شهرها و روستاهایشان مهاجرت کردند یا مجبور به مهاجرت شدند.

وی همچنین تاکید کرد که ملت فلسطین تلاش‌های اسرائیل و مزدورانش برای محو کردن فلسطین و از یاد بردن مساله فلسطین را ناکام گذاشتند.

وی ضمن درورد به اسیران فلسطینی در زندان‌های اسرائیل که دست به اعتصاب غذا زدند تاکید کرد که ما هرگز خیالمان آسوده نخواهد شد تا زمانی که همگی آزاد شوند و با سربلندی نزد خانواده‌هایشان بازگردند.

عباس از جامعه بین‌المللی خواست برای مداخله و فشار وارد کردن بر دولت اسرائیل به خاطر برآوردن خواسته‌های انسانی مشروع و عادلانه‌ اسرا به عنوان مقدمه‌ای برای آزادی‌ آن‌ها وارد عمل شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت انگلیس نیز خواست تا از مردم فلسطین به دلیل “معاهده بالفور” عذرخواهی کند. منبع:ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *