جزییات شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
شنبه - ۱ آبان ۱۳۹۵


جزییات شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی

جزییات شانزدهمین جشنواره پایاننامه سال دانشجویی

%d8%ac%d8%b2%db%8c%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d8%a7%d9%86%d8%b2%d8%af%d9%87%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%ac%d8%b4%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7-%d9%86%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b3

رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به تشریح جزییات شانزدهمین جشنواره پایاننامه سال دانشجویی پرداخت و گفت: دانشجویان از گروههای علوم انسانی، هنر و معماری تا 15 آبان ماه امسال فرصت دارند پایاننامههای خود را به این جشنواره ارسال کنند.

عادل تقوی، با اعلام این مطلب به جزئیات برگزاری شانزدهمین جشنواره آیین‌نامه سال دانشجویی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: این جشنواره در حوزه برنامه‌های تبلیغی و ترویجی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و با یک تفاوت هفت‌ساله نسبت به کتاب سال دانشجویی برگزار می‌شود. درواقع رویکرد جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی این است که پایان‌نامه‌های برتر دانشجویان را شناسایی کرده و مجدداً داوری و مورد ارزیابی قرار دهیم. وی تصریح کرد: در جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی، موضوعاتی که توسط دانشجویان انتخاب‌شده و در قالب پایان‌نامه مراحل دفاع را گذرانده‌اند، به‌طور مجدد با پایان‌نامه‌هایی که در هم‌گروه آنها قرار دارند، ارزیابی می‌شوند. دراین جشنواره فضایی فراهم می‌شود که دانشجویان پایان‌نامه‌های خود را به‌طور مجدد با پایان‌نامه هم رشته‌ای ها و گروههای مختلف ازلحاظ ساختار، انتخاب موضوع و میزان توجه پایان‌نامه‌ها با نیازهای جامعه مورد ارزیابی قرار دهند که درنهایت از پایان‌نامه‌های برتر تقدیر خواهد شد.

تقوی همچنین خاطرنشان کرد: در جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی امسال برخلاف سالهای گذشته صرفاً پایان‌نامه‌ها از گروههای علوم انسانی، هنر و معماری در مقاطع ارشد و دکتری پایان‌نامه پذیرش می‌شوند و فارغ‌التحصیلان همه دانشگاهها و حوزه‌های علمیه می‌توانند دراین جشنواره شرکت کنند. رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی بابیان اینکه فراخوان اولیه پایان‌نامه سال دانشجویی 15 مهرماه امسال شروع شد و تا 15 آبان‌ ماه نیز تمدید شد، افزود: دانشجویان می‌توانند آثار خودشان را در قالب فایل به سایت این سازمان به آدرس http://www.isba.ir/home.aspx?bcode=54 ارسال کنند. همچنین ارسال آثار دراین جشنواره فقط به‌صورت اینترنتی صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص فرایند داوری در جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی نیز گفت: این فرایند در چهار مرحله صورت می‌گیرد که مرحله اول آن داوری مقدماتی، دوم و سوم داوری گروههای تخصصی و مرحله چهارم نیز داوری برای گزینش مقاله‌های برتر است و از نفرات برتر نیز در مراسم اختتامیه جشنواره که نیمه اول اسفندماه برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد. تقوی تاکید کرد: در جشنواره‌های گذشته معمولاً 15 پایان‌نامه به‌عنوان پایان‌نامه برتر برگزیده می‌شد، اما در جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی امسال، 25 اثر در قالب آثار برگزیده موردتقدیر خواهند گرفت و تاکنون نیز 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است. رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی همچنین به بخش ویژه جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی اشاره کرد و افزود: دراین بخش پایان‌نامه‌ها و پژوهشها با موضوعات «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، «کارآفرینی و اشتغال»، «فناوریهای نرم و هویت‌ساز»، «فرهنگ و مدیریت جهادی» و همچنین پایان‌نامه‌ها و پژوهشهای دانشجویان ایرانی دانشگاههای خارج از کشور در گروههای علوم انسانی، هنر و معماری و پایان‌نامه‌ها و پژوهشهای دانشجویان دانشگاههای استان زنجان پذیرفته خواهد شد. وی در خصوص بخش فرهنگ و مدیریت جهادی پایان‌نامه‌ها و پژوهشهای دانشجویی نیز گفت: جهاد دانشگاهی باسابقه 36 سال از زمان تأسیس خود تاکنون توانسته است دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های مختلف داشته باشد؛ چند سالی است که مدیران این مجموعه بحث مستندسازی تجربیات مدیران جهاد دانشگاهی را در دستور کار قراردادند و دراین زمینه کارگروهی را به‌عنوان کارگروه تعیین الگوی فرهنگ و مدیریت جهادی تشکیل دادند؛ اما به دلیل اینکه حجم پژوهشهای انجام‌شده دراین زمینه به‌اندازه رفع نیاز جامعه نبود، قرار شد برنامه حمایت و ارزیابی پایان‌نامه‌های مرتبط با این موضوع در جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار بگیرد.

تقوی ادامه داد: بر همین اساس در شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی برای اولین بار پایان‌نامه‌های با موضوع فرهنگ و مدیریت جهادی و همچنین جهاد دانشگاهی پذیرفته می‌شوند و درنهایت پایان‌نامه‌های برگزیده توسط سازمان انتشارات این نهاد چاپ خواهد شد.

رییس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در خصوص بخش جنبی شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی نیز گفت: دراین بخش تمامی پژوهشها و تحقیقات انجام‌شده در تمام مقاطع تحصیلی و گروههای مندرج در بخش اصلی علوم انسانی و هنر و معماری پذیرفته می‌شود، همچنین دراین بخش مسابقه ارائه پایان‌نامه به‌صورت حضوری در مدت‌زمان محدود (دفاع 3 دقیقه‌ای) نیز به‌عنوان بخش جنبی برگزار خواهد شد که به نفرات برتر جوایز ویژه تعلق خواهد گرفت. وی در پایان با اشاره به شرایط شرکت در فراخوان شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی گفت: دفاع از پایان‌نامه از ابتدای سال 92 تا پایان سال 94، ارائه گواهی از دانشگاه محل تحصیل مبتنی بر تأیید تاریخ دفاع و نمره پایان‌نامه و درنهایت پژوهشها و پایان‌نامه‌های طلاب علوم دینی به‌شرط ارائه مدرک تعیین سطح از شرایط شرکت در فراخوان این جشنواره است.

منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *