جزئیات بیست ‌و پنجمین جشنواره دانشجویان نمونه تشریح شد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۹ آبان ۱۳۹۵


جزئیات بیست ‌و پنجمین جشنواره دانشجویان نمونه تشریح شد

جزئیات بیست و پنجمین جشنواره دانشجویان نمونه تشریح شد

 720317034

مسئول دبیرخانه جشنواره دانشجویان نمونه وزارت بهداشت از اصلاح آیین‌نامه دانشجویان نمونه کشوری خبر داد و گفت: در این آیین‌نامه نمره زبان دانشجویان از 55 به 50 کاهش و امتیاز دانشجویان متأهل از 1 به 2 افزایش‌یافته است.

سید نصرت‌الله موسوی با اعلام این مطلب به جزئیات برگزاری بیست ‌و پنجمین جشنواره دانشجویان نمونه اشاره کرد و گفت: این جشنواره در سه بخش مختلف آموزشی (ارزیابی معدل تحصیلی دانشجویان در طول چندترم)، محاسبه امتیازات پژوهشی و فرهنگی دانشجویان در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در جشنواره دانشجویی امسال بخش شئون دانشجویی که بر اساس آن دانشگاه‌ها میزان پایبندی دانشجویان به فرایض دینی، مشارکت آنها در مراسم مذهبی، فعالیت‌های فرهنگی،‌ شرکت در اردوهای راهیان نور و غیره ارزیابی و به جشنواره معرفی می‌شوند.

مسؤول دبیرخانه جشنواره دانشجویان نمونه وزارت بهداشت افزود: دانشجوی نمونه به دانشجویی گفته می‌شود که در سه حوزه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی فعالیت‌های چشمگیری داشته باشد. جشنواره دانشجویان نمونه امسال نیز در مقاطع کارشناسی، دکتری حرفه‌ای (پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی)، کارشناسی ارشد پیوسته، کارشناسی ارشد ناپیوسته، دکتری تخصصی (P.hd) و دکتری بالینی انتخاب می‌شوند.

وی همچنین شرط سنی شرکت در بیست‌ و پنجمین جشنواره دانشجویان نمونه کشوری را حداکثر 40 سال عنوان کرد و گفت: ثبت‌نام در این جشنواره از اول آبان ماه شروع‌شده و تا 20 آبان ادامه دارد و تاکنون 150 نفر در سامانه جشنواره ثبت‌نام نموده‌اند.

موسوی اظهار کرد: جشنواره دانشجویان نمونه کشوری در چند مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن توسط خود دانشگاه‌ها داوری می‌شود و درنهایت دانشجویان برگزیده به وزارت بهداشت معرفی و پس از داوری نهایی اسامی دانشجویان برگزیده به نهاد ریاست‌جمهوری معرفی می‌شود.

به گفته مسئول دبیرخانه جشنواره دانشجویان نمونه وزارت بهداشت، با توجه به استقبالی که از بیست‌ و پنجمین جشنواره دانشجوی نمونه کشوری صورت گرفته به نظر می‌رسد مشارکت دانشجویان در این دوره افزایش صددرصدی داشته باشد و با توجه به اینکه داوری‌ها ازنظر کیفی ارتقاءیافته است تعداد برگزیدگان این دوره از جشنواره نیز همانند سال گذشته 13 نفر است.

وی با اشاره به بازنگری آیین‌نامه جشنواره دانشجویان نمونه کشوری گفت: آیین‌نامه دانشجویان نمونه کشوری که آبان سال 94 به امضای وزرای بهداشت و علوم رسیده بود، سال جاری اصلاحاتی در این آیین‌نامه انجام دادیم و به‌تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

مسئول دبیرخانه جشنواره دانشجویان نمونه وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: کاهش نمره زبان از 55 به 50، افزایش امتیاز دانشجویان متأهل از یک‌به‌دو، امتیاز عضویت دانشجویان در نهادهای نظارتی، جشنواره‌های علمی و سایر فعالیت‌ها ازجمله اصلاحاتی است که در آیین‌نامه جدید انتخاب دانشجویان نمونه انجام‌شده است.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *