جدایی از خانواده و آغاز کلاهبرداری


دسته: رویداد و حوادث
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۲ تیر ۱۳۹۵


جدایی از خانواده و آغاز کلاهبرداری


جدایی از خانواده و آغاز کلاهبرداری

دنیای حقوق: مرد شیاد که با فالگوش ایستادن در فروشگاهها، اطلاعات مشتریان زن و تلفن آنها را به‌دست آورده و از این افراد در لاین کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
روزهای پایانی خرداد امسال زن جوانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از مردی به اتهام مزاحمت شکایت کرد.

وی به افسر تحقیق گفت: دو هفته پیش مردی با من در لاین ارتباط دوستی برقرار و ادعا کرد مرا کامل می‌شناسد و حتی می‌داند با شوهرم اختلافهایی دارم. با توجه به وضعیت روحی‌ام، فریب این مرد را خوردم و با او دوست شدم. بعد از چند روز از خیانتی که به همسرم کرده بودم شرمنده شده و به رابطه اینترنتی با مرد غریبه پایان دادم اما او دست بردار نیست و همچنان مزاحم من می‌شود. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، متهم تحت تقیب پلیس قرار گرفت و چند روز پیش با شناسایی هویتش در یکی از محله‌های جنوبی شهر مشهد دستگیر شد.

متهم 43 ساله با انتقال به پلیس فتا به افسر بازجو گفت: پنج سال قبل به‌دلیل مشکلاتی که با همسرم پیدا کردم، او و فرزندانم را ترک کرده و تنهایی به زندگی‌ام ادامه دادم. از چند ماه پیش تصمیم گرفتم زنان را فریب دهم و از آنها اخاذی کنم.
وی اضافه کرد: در فروشگاههای سطح شهر مشهد به‌عنوان مشتری پرسه می‌زدم و به حرفهای زنان گوش داده و از مشکلات آنها در زندگی با خبر می‌شدم. اغلب طعمه‌هایم دوستانی بودند که بعد از چند روز همدیگر را می‌دیدند. به همین دلیل با هم درددل وسپس شماره رد و بدل می‌کردند. روزهای بعد با اطلاعاتی که از زنان داشتم، با آنها در لاین ارتباط برقرار و اعتمادشان را جلب می‌کردم. پس از دوست شدن با این افراد به‌دلیل این که اغلب آنها شوهر داشتند، نقشه کلاهبرداری و اخاذی را 
اجرا می‌کردم.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: با اعتراف متهم به اغفال زنان در لاین و کلاهبرداری از آنها، وی روانه زندان شد. تحقیقات برای شناسایی سایر شاکیان و برملا شدن جرایم دیگر متهم ادامه دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
پیام کارشناس:
با مطالعه این پرونده در می‌یابیم که میان شخص اخاذ و طعمه‌هایش نقطه‌ای مشترک وجود دارد و آن وجود اختلافات خانوادگی می‌باشد. در ابتدا شخص اخاذ پس از جدایی از خانواده شروع به اعمال مجرمانه میکند و پس از آن اشخاصی که در زندگی شخصی خود مشکلاتی را داشتند و با دوستان خود همدردی میکردند تبدیل به طعمه‌های این شخص می‌شوند.
در اینجا باید توجه داشته باشیم که مشکلات خانوادگی اغلب مشکلاتی هستند که با سوءمدیریت اشخاص به راحتی تبدیل به بحرانهای اجتماعی می‌شوند. شاید افزایش مراجعه مردم به مشاورین زبده مرهمی باشد برای این درد، لکن نباید فراموش کنیم که این امر نیز نیازمند حمایت فرهنگی دولت ومسئولین ذی‌ربط می‌باشد. چه بسیارند اشخاصی که به دلیل ترس از هزینه بالا مشاوره در آتش اشتباهات و کم تجربگیها می‌سوزند.
منبع : جام جم- ماخذ: رکنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *