جدال نوزاد چهارماهه با مرگ

دسته: رویداد و حوادث
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۳ آبان ۱۳۹۵


جدال نوزاد چهارماهه با مرگ

پدر شیشهای «هستی» اش را ضربهمغزی کرد

جدال نوزاد چهارماهه با مرگ

یک حادثه

123

پدر شیشه‌ای پس از مصرف مواد مخدر و توهمات پس‌ازآن، اقدام به پرتاب کردن نوزاد چهار ماهه خودکرده و این نوزاد اکنون به علت ضربه‌مغزی شدن در بیمارستانی در اصفهان بستری است. این روزها به علت وخامت حالش، پزشکان امید چندانی به زنده‌بودنش ندارند.

تاکنون دو بار تحت عمل جراحی قرارگرفته و پزشکان اعلام کرده‌اند که باید برای زنده ماندنش دعا کرد. «هستی» اما پدر و مادری ندارد که بخواهند برای سلامتی‌اش دعا کنند. حتی کسی منتظرش نیست که بعد از دو بار عمل جراحی، سالم از بیمارستان خارج شود زیرا آنها نوزاد خود را ترک کرده‌اند.

هستی، نوزاد چهار ماهه با تمام معصومیتی که یک نوزاد دارد، به این خاطر که مادرش مصرف‌کننده مواد مخدر بوده، معتاد متولدشده و روند ترک او طی نشده است.

علاوه بر اینها، این نوزاد تحت آزار و اذیت والدین معتاد خود قرارگرفته و اکنون به علت ضربه‌مغزی شدن در بیمارستان بستری است. پزشکان اعلام کرده‌اند که این نوزاد توسط والدین معتادش پرتاب‌شده و پس‌ازآن ضربه‌مغزی شده است.

والدین او، پس از رساندن هستی به بیمارستان متواری شده و حتی اثری هم از خودشان باقی نگذاشته‌اند.

با نگاهی به چهره این کودک به‌خوبی می‌توان دریافت که او روزهای دشواری را داشته و حتی به خاطر گریه زیاد که می‌تواند ناشی از درد شدید باشد، ناف او به‌صورت غیرقابل‌باوری متورم شده است.

هستی اگرچه تنها چهار ماه دارد اما این روزها در حال جنگیدن با مرگ است و به نظر می‌رسد زندگی در شرایط دشوار را از همان زمان بارداری مادر معتادش تمرین کرده است. این نوزاد همچنان در بیمارستان بستری است و قرار شده پس از بهبود کامل و ترخیص از بیمارستان، سرپرستی او به سازمان بهزیستی کشور واگذار شود.

در همین ارتباط، الناز زارعی، مددکار موسسه خیریه مهر آفرین به خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان می‌گوید: سیزده روز پیش پدر و مادر معتادی نوزاد خود را به بیمارستان امام حسین (ع) شهر اصفهان منتقل کرده و اعلام کرده‌اند که او از یک سطح پرت شده است. وی می‌افزاید: مددکاران بیمارستان پس از بررسی اظهارات پدر و مادر این نوزاد، متوجه شدند که نوزاد چهار ماهه از سوی پدرش پرتاب و پس‌ازآن ضربه‌مغزی شده است.

این مددکار اجتماعی با اشاره به اعتیاد پدر و مادر نوزاد چهار ماهه می‌گوید: پدر و مادر این نوزاد هر دو معتاد بوده و پدر پس از مصرف مواد مخدر و توهمات پس‌ازآن، اقدام به پرتاب فرزند خودکرده است.

زارعی از اعتیاد نوزاد چهار ماهه خبر می‌دهد و می‌گوید: با آزمایشهای انجام‌شده از سوی پزشکان، مشخص شد که نوزاد چهار ماهه نیز معتاد است و پس از تولد، مراحل درمان او طی نشده است. وی در خصوص وضعیت حال حاضر نوزاد چهار ماهه می‌گوید: هستی اکنون در شرایط چندان مساعدی نیست و پس از بستری شدن او، پزشکان تاکنون دو بار این نوزاد را تحت عمل جراحی قرار داده‌اند.

این مددکار اجتماعی با اشاره به متواری شدن پدر و مادر این نوزاد می‌گوید: پدر و مادر هستی پس‌ازاینکه او را به بیمارستان آورده‌اند، با دادن آدرس و شماره تلفن جعلی، از محل متواری شده و فرزندشان را به حال خود رها کرده‌اند.

زارعی در خصوص اقدامات صورت گرفته به‌منظور سرپرستی نوزاد چهار ماهه می‌گوید: پس از بررسیهای صورت گرفته، مقرر شد این نوزاد چهار ماهه به علت عدم صلاحیت پدر و مادر پس از طی مراحل درمان به سازمان بهزیستی کشور واگذار شود.

شیشه، مواد مخدر، عوارض مصرف شیشه

یک تحلیل

یکی از مواد اعتیادآوری که این روزها درباره‌اش صحبت می‌شود، شیشه است. شیشه یک ماده محرک و از خانواده آمفتامینهاست که متأسفانه مصرف آن بین برخی جوانان مشاهده می‌شود. همه افراد در اولین مصرف گمان می‌کنند که این آخرین مصرف آنها خواهد بود، اما پژوهشهای مختلف در عوارض مصرف شیشه نشان داده مصرف شیشه باعث تحریک قسمت لذت در مغز می‌شود و چنان اثری از خود به‌جا می‌گذارد که فرد را به ادامه مصرف وادار می‌کند؛ بنابراین مصرف‌کنندگان تفننی مواد فقط یک‌قدم تا اعتیاد فاصله‌دارند.

مصرف شیشه و مواد توهم‌زا با از بین بردن سرکوبگرهای مغز کاری می‌کند که فرد براثر توهم به‌جای بریدن میوه، سر فرزند خود را ببرد.

دکتر نبی متخصص مغز و اعصاب درباره اثرات مصرف شیشه، اظهار داشت: مواد روان‌گردان و داروهای توهم‌زا دسته‌ای از داروهای اعتیادآور هستند. موادی مانند شیشه اثرات روحی و روانی دارند و بااینکه فرد ابتدا برای کاهش تنش و اضطراب از آنها استفاده می‌کند، اما موجب تخریب بخشهایی از مغز می‌شود.

یکی از ویژگیهای منفی این مواد، توهم‌زا بودن آنها است. متأسفانه برخی اطرافیان فرد را برای مصرف این مواد بابیان اینکه آرام می‌شوی و در خلسه فرو می‌روی، تشویق می‌کنند و از آن بدتر، تجربه کم و دید ناکافی فرد می‌تواند او را برای مصرف این مواد مخدر دچار چالش کند.

این نورولوژیست در تبیین اثر توهم‌زای این داروها گفت: این داروها موجب تخریب برخی نواحی مغز می‌شود که نباید تحریک شوند همچنین با تغییر نوروترانسمیترها یا میانجیهای شیمیایی که در مغز واسطه‌های شیمیایی هستند اثر می‌گذارد و موجب توهم و هذیان می‌شود. فرد با این توهمات، دست به اعمال غیرعادی می‌زند و ممکن است احساس کند بال دارد، پرنده است و از پنجره خود را پایین بیندازد. برخی موردها نشان می‌دهد افراد پس از مصرف این مواد مخدر با تصور اینکه در اتوبانی خالی از اتومبیل هستند، با سرعت از یک سمت اتوبان به سمت دیگر دویده‌اند و با خودروها تصادف کرده‌اند.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۰۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *