جان کری اختیار حذف بخش‌ هسته‌ای «قانون تحریم‌های ایران» را دارد

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۵


جان کری اختیار حذف بخش‌ هسته‌ای «قانون تحریم‌های ایران» را دارد

کاخ سفید:

جان کری اختیار حذف بخش هستهای «قانون تحریمهای ایران» را دارد

ما از مدتها 2پیش داریم میگوییم که تمدید «قانون تحریمهای ایران» ضرورتی ندارد، بلکه برعکس هدف ما و تمرکز ما این بوده است که از اجرای درست و کامل توافق با ایران اطمینان حاصل کنیم.

سخنگوی کاخ سفید گفت انتظار می‌رود باراک اوباما طرح تمدید «قانون تحریم‌های ایران» برای 10 سال را امضا کند، ولی این مصوبه به وزیر امور خارجه اختیار می‌دهد تا زمانی که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای (برجام) پایبند باشد، تحریم‌های هسته‌ای را از این مجموعه حذف کند.

اریک شولتز در واکنش به تصویب طرح «تمدید تحریم‌های ایران» در سنای آمریکا، اظهار داشت: ما از مدت‌ها پیش داریم می‌گوییم که تمدید «قانون تحریم‌های ایران» ضرورتی ندارد، بلکه برعکس هدف ما و تمرکز ما این بوده است که از اجرای درست و کامل توافق با ایران اطمینان حاصل کنیم.

وی اضافه کرده است: «اما باور داریم که قانون تحریم‌های ایران تداخلی با توافق «برنامه جامعه اقدام مشترک» (برجام) که بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک امضا شد، ندارد و انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری این مصوبه را امضا کند.»

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرده است: همان‌طور که می‌دانید دراین مصوبه شامل بخشی می‌شود که به وزیر امور خارجه این اختیار را می‌دهد تا تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای را از این مجموعه حذف کند که چنین (اختیاری) بر اساس مصوبات و تعهدات ما به «برنامه جامعه اقدام مشترک» است.

اریک شولتز تأکید کرده است: این رویکردی است که ما در چارچوب چنین اختیاراتی از روز اجرای (برجام) تاکنون انجام داده‌ایم و به اجرای این تعهد ادامه خواهیم تا زمانی که ایران به تعهدات خود در چهارچوب برجام پایبند باشد.

منبع: انتخاب


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *