جانمایی 99 درصد مالکیتهای مردم در سیستم کاداستر

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۵


جانمایی 99 درصد مالکیتهای مردم در سیستم کاداستر

رییس سازمان ثبتاسناد و املاک کشور خبر داد:

جانمایی 99 درصد مالکیتهای مردم در سیستم کاداستر

 

 

رییس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور در خصوص همکاری دستگاهها برای ثبت‌اسناد اراضی، اظهار کرد: این سازمان حدود 99 درصد از مالکیتهای مردم در عرصه شهرها را در بستر کاداستر جانمایی کرده اما متأسفانه درزمینه مالکیتهای دولتی به علت کندی فعالیت دستگاههای متولی دچار مشکل شده است.

دکتر احمد تویسرکانی در اولین همایش ملی صیانت از وقف با رویکرد تثبیت موقوفات و اراضی ملی با اشاره به نگاه تیزبینانه مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاستهای برنامه ششم توسعه دربند 67 مبنی بر توسعه ثبت رسمی مالکیتها گفت: سازمان ثبت با اتکا به این مهم و همچنین با هدایتها و حمایتهای آیت‌الله آملی لاریجانی در همه ابعاد تحولات بزرگی را به انجام رسانده است.

وی با اشاره به حذف دفاتر املاک و اسناد و الکترونیکی شدن این دو دفتر گفت: دفاتر املاک و اسناد الکترونیکی از بسیاری مفاسد و جعلهایی که در فرایند سنتی و دستی انجام می‌گرفت جلوگیری می‌کنند. رییس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور ادامه داد: با اجرای این طرح دیگر در دفاتر اسناد رسمی خلاصه معاملات در دفاتر دست‌نویس اسناد یادداشت نمی‌شود و نگارش جمله معروف ثبت با سند برابر است در ذیل این دفاتر از سوی متعاملین نیز صورت نخواهد گرفت و مزایای این طرح از حیث ارتقای سلامت اداری، سرعت و شفافیت در کار بسیار چشمگیر خواهد بود. وی با تأکید بر اجرای قانون جامع کاداستر از سوی این سازمان افزود: مطابق قانون به دستگاههای متولی تکلیف شده تا ظرف دو سال مستندات خود را به سازمان ثبت ارائه تا سند کاداستری آنها صادر شود و در صورت همکاری دستگاهها، سازمان ثبت آمادگی دارد قبل از اتمام دوره 5 ساله این قانون آن را به سرانجام برساند.

رییس سازمان ثبت اظهار کرد: این سازمان حدود 99 درصد از مالکیتهای مردم در عرصه شهرها را در بستر کاداستر جانمایی کرده اما متأسفانه درزمینه مالکیتهای دولتی به علت کندی فعالیت دستگاههای متولی دچار مشکل شده است. تویسرکانی افزود: سازمان ثبت امروز فراتر از تکالیف قانونی خود عمل کرده و مرتباً موضوع سنددار کردن اراضی ملی و موقوفات را با تمام توان خود پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز در حوزه فعالیتهایی که مؤثر در بهبود فضای کسب‌وکار است بنا به گزارشهای نهادهای مرتبط بین‌المللی، رتبه سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور به‌عنوان یکی از دستگاههای مؤثر در بهبود فضای کسب‌وکار در بین سایر دستگاههای مرتبط مناسب‌تر ارزیابی‌شده است.

منبع: روزنامه حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *