جانسون: رأی دادگاه عالی مانعی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیست

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۲۶ آبان ۱۳۹۵


جانسون: رأی دادگاه عالی مانعی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیست

جانسون: رأی دادگاه عالی مانعی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیست

به نقل از روزنامه «تاگس اشپیگل»، «بوریس جانسون»، وزیرامورخارجه انگلیس رأی اخیر دادگاه عالی بریتانیا در خصوص اهمیت رأی پارلمان در خروج این کشور از اتحادیه اروپا را مانعی برای خروج ندانست.

وی بعد از گفتگو با همتای آلمانی خود در برلین تاکید کرد که این تنها یک گام در مسیر یک‌روند قانونی است و دولت درخواست پژوهش خواهد کرد. مردم انگلیس تصمیم گرفته‌اند از اتحادیه اروپا خارج شوند و رأی دادگاه عالی از اجرای جدول زمان‌بندی برای این منظور جلوگیری نخواهد کرد. دادگاه عالی در لندن در حکمی اعلام کرده است که دولت انگلیس مذاکرات درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا را به‌تنهایی نباید آغاز کند، بلکه باید موافقت پارلمان هم برای این منظور وجود داشته باشد. «جانسون» با تاکید بر اینکه مردم انگلیس به‌وضوح خواسته خود را اعلام کرده‌اند و این تصمیم اجرایی می‌شود همچنین گفت: حالا این مسئله مهم است که راه‌حلی برای مذاکرات دراین‌باره یافت شود که هم انگلیس و هم اتحادیه اروپا از آن راضی باشند.

«اشتاین مایر» نیز اینکه روابط دوجانبه بین برلین و لندن در اتحادیه اروپا بتواند در پیش‌گرفته شود را خواست کشورش دانسته و درعین‌حال گفت: اما ما به این تصمیم انگلیس احترام می‌گذاریم. حالا این مسئله اهمیت دارد که سریعاً شرایط برای آغاز مذاکرات برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را ایجاد کنیم. بن‌بست دراین راستا به نفع هیچ طرفی نیست. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۷۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *