ثبت اطلاعات 10 هزار مجرم سابقه‌دار در بانک ژنتیک ایران

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۵


ثبت اطلاعات 10 هزار مجرم سابقه‌دار در بانک ژنتیک ایران

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خبر داد:

ثبت اطلاعات 10 هزار مجرم سابقه‌دار در بانک ژنتیک ایران

432270107

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در حال حاضر حدود 10 هزار پروفایل ژنتیکی از مجرمان سابقه‌دار تهیه و در بانک اطلاعات هویتی ژنتیک ایران ذخیره‌شده است که این فعالیت منجر به کشف سریع جرایم و در نهایت پیشگیری از وقوع جرم خواهد شد.

احمد شجاعی در دیدار رئیس سازمان پدافند غیرعامل از مرکز تشخیصی-آزمایشگاهی کهریزک اعلام کرد: در بانک ژنتیک با دو طیف مجرمان سابقه‌دار و مشاغل پرخطر مواجه هستیم؛ برای تهیه فایل ژنتیکی مجرمان سابقه‌دار مصوبه‌های لازم دریافت و در حال حاضر حدود 10 هزار پروفایل ژنتیکی تهیه و در بانک ذخیره‌شده است که این فعالیت منجر به کشف سریع جرایم و در نهایت پیشگیری از وقوع جرم خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، شجاعی افزود: در مورد مشاغل پرخطر نیز سازمان پزشکی قانونی آمادگی دارد با توجه به آمار بالای بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه در کشور، با تعامل و همکاری سازمانهای ذی‌نفع، اقدام به اخذ نمونه از افراد شاغل در مشاغل پرخطر کرده تا در صورت وقوع هر نوع حادثه، مشابه حادثه پلاسکو و سقوط هواپیما در اسرع وقت نسبت به تعیین هویت جان‌باختگان اقدام کند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از مذاکرات انجام‌شده با شهرداری تهران برای اخذ نمونه‌های ژنتیک افراد در معرض خبر داد و گفت: پیرو مذاکرات انجام‌شده با شهردار تهران، مکاتبات رسمی سازمانها در حال انجام است. شجاعی هم‌چنین اظهار کرد: بر اساس برآوردها تا پایان سال آینده، 50 هزار پروفایل ژنتیکی تهیه و وارد بانک اطلاعات هویت ژنتیک خواهد شد.

تشخیص تهدیدات زیستی از مبدأ

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز در این بازدید گفت: کار سازمان پدافند غیرعامل تشخیص و شناسایی تهدیدات زیستی است. وی افزود: پزشکی قانونی آزمایشگاههای مجهز و مرجعی دارد، ضمن آن‌که بانک هویت ژنتیک را نیز تشکیل داده به همین دلیل می‌تواند با سازمان پدافند غیرعامل همکاری خوبی در حوزه تشخیص تهدیدات زیستی از مبدأ داشته باشد.به گفته جلالی اگر تهدیدی از سوی دشمن در حوزه‌های زیستی شکل بگیرد باید به سهولت قابل تشخیص باشد و با ظرفیتهای تشخیصی خوبی که وجود دارد می‌توانیم آزمایشگاههای تشخیصی را به شکل یک شبکه منسجم فعال کنیم به‌نحوی‌که فضای خالی در این زمینه وجود نداشته باشد. در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری سازمان پدافند غیرعامل با سازمان پزشکی قانونی به امضای رؤسای دو سازمان رسید. منبع: حمایت

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *