ثبت‌نام مدارس،‌ دغدغه تابستانی خانواده‌ها

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵


ثبت‌نام مدارس،‌ دغدغه تابستانی خانواده‌ها

دنیای حقوق به نقل از ایسنا ـ علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش و رئیس ستاد پروژه مهر از تشکیل ستاد نظارت بر روند «ثبت‌نام دانش‌آموزان» در سراسر کشور خبر داد و گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس پایه اول از اول خردادماه شروع‌شده است، ثبت‌نام دیگر پایه‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات خردادماه آغاز خواهد شد.
وی افزود: دریافت هرگونه وجه و نیز اخذ تعهد مالی به‌استثنای وجوه مربوط به بخش سلامت، بیمه و کتب درسی هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی در فصل ثبت‌نام ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود. رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: به همین منظور و برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، ستاد نظارت بر امر ثبت‌نام دانش آموزان در سطح استانها و شهرستانها و مناطق کشور تشکیل و با اتخاذ شیوه‌های مناسب بر این مهم، نظارت کامل دارند. ناظران وزارتی نیز از سوی دبیر ستاد مرکزی نظارت بر ثبت‌نام وزارت آموزش‌وپرورش به استانها اعزام‌شده و از واحدهای آموزشی و ستادهای ثبت‌نام سراسر کشور بازدید خواهند کرد.
به گزارش ایسنا، ماجرای اخذ وجه از اولیا در مدارس دولتی و شهریه در مدارس غیردولتی همه‌ساله در صدر گلایه‌های مردم و ازجمله دغدغه‌های جدی در فصل ثبت‌نام است و مسئولان آموزش‌وپرورش همواره معتقدند نظارت‌ بر مدارس در حد کفایت انجام می‌شود. بااین‌حال لازم است اولیا نیز به کمک آموزش‌وپرورش بیایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تخطی مدیران مدارس از قوانین، مراتب را به ادارات آموزش‌وپرورش مناطق و ستادهای ثبت‌نام اطلاع دهند.         منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *