توقف بررسی جاسوسی از هتل محل مذاکرات هسته‌ای ایران

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
جمعه - ۱۴ آبان ۱۳۹۵


توقف بررسی جاسوسی از هتل محل مذاکرات هسته‌ای ایران

توقف بررسی جاسوسی از هتل محل مذاکرات هستهای ایران

دادستان دولتی سوئیس با اعلام اینکه تعدادی از کامپیوترهای محل مذاکرات هستهای ایران به بدافزار جاسوسی آلودهشده بودند گفت به دلیل شناسایی نشدن هویت عاملان آن، روند اجرای این پرونده متوقفشده است.

%d8%aa%d9%88%d9%82%d9%81-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d8%b3%d9%88%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%87%d8%aa%d9%84-%d9%85%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8%b0%d8%a7%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%aa

به نقل از روزنامه گاردین، دادستان سوئیس اعلام کرد که چند کامپیوتر هتل پنج ستاره در ژنو که میزبان مذاکرات حساسی ازجمله مذاکرات هسته‌ای ایران بوده به‌نوعی بدافزار مجهز شده بودند که هدف از این بدافزارها جاسوسی بوده است. این در حالی است که دفتر دادستان دولتی سوئیس اعلام کرده است به دلیل شناسایی نشدن هویت عامل یا عاملان این حمله سایبری، مجبور به توقف روند این پرونده شده است. دادستان دولتی سوئیس گفت: بازرسیها نشان داده است که تعداد قابل‌توجهی از کامپیوترها در هتلی در ژنو به یک بدافزار آلوده‌شده بودند. او افزود: این بدافزار باهدف جاسوسی طراحی‌شده است و اساساً برای جمع‌آوری اطلاعات از کامپیوترهای آلوده‌شده استفاده می‌شود. بااین‌حال، آندره مارتی، سخنگوی دفتر دادستان سوئیس دراین‌باره به روزنامه زیتونگ گفت: درصورتی‌که شواهد جدیدی دیده شود، تحقیقات از سر گرفته خواهد شد. در وین نیز جایی که مذاکرات هسته‌ای ایران در جولای 2015 به نتیجه رسید دادستان دولت سوئیس دو تحقیقات جداگانه را در مورد جاسوسیهای احتمالی انجام داده است. یک سخنگوی وزارت دادگستری سویس دراین‌باره به گاردین گفت که این دو تحقیقات بر روی جاسوسیهای احتمالی در هتل کوبورگ متمرکز بوده است. مذاکرات هسته‌ای طولانی‌مدت ایران برای آژانسهای اطلاعاتی مختلف جهان جذاب محسوب می‌شد و طرفهای زیادی به دنبال پی بردن به جزییات برنامه هسته‌ای ایران و موضع کشورهای گروه 5+1 بودند. زمانی که گفت‌وگوها به هتل لوکس کوبورگ در وین منتقل شد، سطح انتشار امواج الکترومغناطیسی به دلیل تلاش برای نظارتهای مخفیانه در آن مکان به‌قدری بالا بوده است که دیپلماتها برای آنتن دهی بهتر تلفنهای خود باید از هتل خارج می‌شدند. جان کری، وزیر خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف، همتای ایرانی او نیز به همین دلیل در محوطه بیرونی هتلهای محل اقامت خود با یکدیگر قدم می‌زدند تا از هرگونه شنود و نظارتهای مخفیانه بر گفت‌وگوهای خود به دور باشند. در مذاکرات لوزان، دیپلماتها نیز برای برقراری تماس با کشورهای خود از هتل خارج می‌شدند. رژیم صهیونیستی که به‌شدت با مذاکرات هسته‌ای مخالف بود سال گذشته هرگونه اتهامات مبنی بر جاسوسی از مذاکرات هسته‌ای ایران را رد کرد. این اتهامات به دنبال آن مطرح شد که یک مرکز امنیتی در مسکو اعلام کرده بود ویروسهای یافته شده در کامپیوترهای محل مذاکرات از سوی جاسوسان اسراییلی برای شنود مذاکرات به کار گرفته‌شده بود.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *