توطئه جدید آمریکا و اعلام جنگ بوکوحرام علیه شیخ زکزاکی

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۵


توطئه جدید آمریکا و اعلام جنگ بوکوحرام علیه شیخ زکزاکی

توطئه جدید آمریکا  و اعلام جنگ بوکوحرام علیه شیخ زکزاکی

202568951

سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به نیجریه و دیدارهای مشکوک وی با سران قبایل دراین کشور نشان از توطئه‌ای شوم علیه حرکت اسلامی نیجریه به سرکردگی بوکوحرام است.
چند هفته از سفر متفاوت جان کری وزیرامورخارجه آمریکا به نیجریه نگذشته است که رئیس گروه تروریستی بوکوحرام علناً با حرکت اسلامی نیجریه و شیخ ابراهیم زکزاکی اعلام جنگ نمود، همچنین او در اظهاراتی غیرانسانی، ایام محرم و مراسم عزاداری شیعیان را تهدید به حمله‌های مختلف تروریستی کرده است.
چند ماهی است که اعتراضات مردمی علیه برخورد غیرقانونی و خشن ارتش و دولت نیجریه با شیخ زکزاکی ویارانش به اوج خود رسیده است و شیعیان و اهل سنت و حتی غیرمسلمانان نیجریه نیز روزبه‌روز در اعتراض به دولت و ارتش نیجریه متحدتر می‌شوند.
دراین شرایط وزیر خارجه آمریکا به نیجریه سفر کرد و دیدارهایی متعدد و مشکوک با بزرگان قومی نیجریه گذاشت و سپس در سخنانی از نوع مواجهه دولت نیجریه با حرکت اسلامی نیجریه انتقاداتی مطرح و تاکید کرد شیوه مواجهه با این حرکت باید تغییراتی کند.
این سفر و جلسات جان کری مقدمه‌ای شد تا دولت نیجریه سعی کند تا جریانهای دیگری را برای برخورد خشن با حرکت اسلامی نیجریه به کار بگیرد و طبیعتاً اولین گزینه آنها طبق روال چند سال گذشته بوکوحرام بوده است.
به گزارش حرکت اسلامی نیجریه به نقل از برخی مأموران موثق امنیتی ارتش، پس از سفر جان کری، به پیشنهاد آمریکا قرار شده است برخورد خشن با شیخ زکزاکی ویارانش را به بوکوحرام بسپرند تا هزینه‌های این حرکت غیرانسانی به‌پای جریانهای تروریستی ریخته شود و جان کری توانسته است در دیدارهای خود در نیجریه برخی بزرگان کشور نیجریه را راضی به این توطئه کند.
براین اساس قرار شده است بوکوحرام ضمن حمله به مراسم عزاداری مردم در ایام محرم به‌ویژه در روز عاشورا و انجام عملیات انتحاری از روشی دیگر نیز برای ورود ارتش به ماجرا استفاده کند. به این شکل که برخی عناصر بوکوحرام بانفوذ به میان مردم عزادار ماه محرم و صفر و شلیک به نیروهای ارتش از میان شیعیان نیجریه، مقدمات برخورد خشن‌تر ارتش با شیعیان را فراهم کنند و این آشوبها به‌جایی برسد که بوکوحرام درنهایت بتواند با حمله به مقر اسارت شیخ زکزاکی، ایشان را به شهادت برساند.
البته حرکت اسلامی نیجریه اعلام کرده است با آگاهی دادن به مردم مؤمن و عزادار نیجریه، از توطئه‌های دشمنان جلوگیری می‌کند و به دولت و ارتش نیجریه اخطار می‌کند مسؤولیت حفظ جان شیخ زکزاکی و همسر ایشان به عهده آنان است. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *