توضیحات وزارت خارجه در خصوص برخی اظهارنظرهای غیردقیق درباره عملکرد اقتصادی دستگاه دیپلماسی

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵


توضیحات وزارت خارجه در خصوص برخی اظهارنظرهای غیردقیق درباره عملکرد اقتصادی دستگاه دیپلماسی

توضیحات وزارت خارجه در خصوص برخی اظهارنظرهای غیردقیق درباره عملکرد اقتصادی دستگاه دیپلماسی

 

 

روابط عمومی وزارت امور خارجه در خصوص برخی اظهارنظرهای غیردقیق در روزهای اخیر درباره عملکرد اقتصادی وزارت امور خارجه توضیحاتی ارائه کرد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه ضمن ارج نهادن به اظهارنظرهای غیرشعاری و عالمانه در زمینه عملکرد خود، به ویژه در حوزه دیپلماسی اقتصادی، به آگاهی می‌رساند نقش وزارت امور خارجه در حوزه اقتصادی عمدتاً نقش بسترسازی و ایجاد تسهیلات در روابط اقتصادی خارجی بوده و با معرفی ظرفیتها و توان کشور و مرتبط ساختن نهادها و فعالان اقتصادی کشور به طرفهای خود در خارج از کشور مسؤولیت خود را در تحقق اهداف سه‌گانه «رشد اقتصادی، کاهش آسیب‌پذیری اقتصادی و افزایش ظرفیت اقتصاد ملی» ایفاد می‌کند.

وزارت امور خارجه در زمینه‌های مختلف هم‌چون برداشتن موانع در راه روابط اقتصادی که از مذاکرات برجام آغاز شد، کمک به نهادهای ذیربط در دسترسی کشور به اموال بلوکه شده خود و داراییهای حاصل از صادرات نفتی و غیرنفتی، رفع موانع حمل و نقل بین‌المللی کشور، دسترسی به بازار در کشورهای هدف و پیگیری همکاریهای منطقه‌ای و بین‌المللی، برنامه‌های متنوعی را با دستگاههای اقتصادی کشور که موارد فوق در حوزه مسؤولیت تخصصی و قانونی آنان است به مرحله اجرا گذاشته است.

ادارات مرکزی وزارت امور خارجه و حدود ١۴٠ دفتر نمایندگی این وزارتخانه در خارج از کشور ممارست دارند تا در ابعاد مختلف پیگیر سیاستهای اقتصادی کشور در حوزه روابط خارجی بوده و با همه امکانات از فعالیت نهادها و فعالان اقتصادی اعم از دولتی و خصوصی حمایت کنند.

در عین حال وزارت امور خارجه به منظور ارتقای ظرفیت اجرای دستگاه دیپلماسی، طرحهایی از قبیل جذب نیروهای متخصص با گرایشهای متنوع در حوزه اقتصادی، آموزش پرسنل موجود، طراحی شبکه ارتباطات و اطلاعات اقتصادی بین وزارت امور خارجه و کلیه دفاتر نمایندگی خود در خارج از کشور از یک‌سو و تمامی دستگاههای اقتصادی دولتی و شرکتهای خصوصی و فعالان اقتصادی از سوی دیگر در مقیاس بسیار گسترده و عظیم در دست اجرا دارد. منبع: ایلنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *