توصیه مشاور وزیر علوم به دانشگاهها؛
رشته‌های جدید دانشگاهی بر اساس تقاضا ایجاد شوند


دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۵ مرداد ۱۳۹۵


توصیه مشاور وزیر علوم به دانشگاهها؛
رشته‌های جدید دانشگاهی بر اساس تقاضا ایجاد شوند


توصیه مشاور وزیر علوم به دانشگاهها؛
رشته‌های جدید دانشگاهی بر اساس تقاضا ایجاد شوند

رئیس مرکز هیاتهای امناء و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم گفت: دانشگاهها باید به دنبال ایجاد رشته‌های جدید و تقاضا محور مطابق با نیازهای روز جامعه باشند.
به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا باقری در بازدید از ساختمان جدید دانشگاه صنعتی کرمانشاه، گفت:
در حال حاضر انتظارات از آموزش عالی به مانند گذشته نیست و دانشگاه صنعتی باید دانشجویان کارآفرین، توانا، فنی و آشنا به نیازهای جامعه تربیت کند که بتوانند هم برای خود ایجاد شغل کنند و هم برای دیگران اشتغال زایی کنند و در این راستا توجه بیشتر به دانشجویان مقطع کارشناسی مدنظر است.
رئیس مرکز هیاتهای امناء و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم بر توسعه کیفی، تعریف ماموریتها و رویه‌های جدید در دانشگاههای تازه تاسیس تاکید کرد.
وی خاطر نشان کرد: دانشگاهها باید به دنبال ایجاد رشته‌های جدید و تقاضا محور مطابق با نیازهای روز جامعه باشند و ماموریتهای دانشگاه با توجه به نیازهای جدید تعریف شود و انعطاف پذیری در این حوزه وجود داشته باشد.
لذا توسعه کیفی نباید فدای رشد کمی شود چرا که یک مرکز کوچک کیفی نیز می تواند یک مرکز اثرگذار در جامعه باشد.
باقری افزود:
پایه گذاری رفتارهای استاندارد، ارتباطات علمی با دانشگاههای ملی و بین المللی، الگوبرداری از دانشگاههای مطرح داخل، برگزاری نشستهای مشترک، بازدید از سایر دانشگاههای موفق کشور و ارتباطات دوجانبه می تواند ابزار مناسبی برای انتقال تجربه باشد.
به گفته وی ارتباط با دانشمندان ایرانی در دانشگاههای خارج از کشور، استفاده از فرصتهای مطالعاتی، تعریف پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با دانشگاههای خارج از کشور و استفاده از استادان بین‌المللی در گروههای آموزشی از دیگر محورهای مورد تاکید وزارت علوم است.
رئیس مرکز هیاتهای امناء و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم بر حمایت مرکز هیاتهای امناء از دانشگاه صنعتی کرمانشاه برای رسیدن به اهداف متعالی بر اساس برنامه راهبردی تاکید کرد.
منبع: مهر

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *