توسعه رشته‌ها در دانشگاه آزاد بر اساس نیاز مناطق صورت می‌پذیرد

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
جمعه - ۲۳ مهر ۱۳۹۵


توسعه رشته‌ها در دانشگاه آزاد بر اساس نیاز مناطق صورت می‌پذیرد

توسعه رشتهها در دانشگاه آزاد بر اساس نیاز مناطق صورت میپذیرد

 

معاون برنامهریزی و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان این مطلب که طرح آمایش قرار است مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی را مشخص کند، گفت: ما در طرح آمایش، 31 سند استانی را بهعنوان پشتوانه در اختیارداریم که دراین سندها تواناییها و نیازها در هر منطقه شناساییشده است.

دکتر فریدون رهنمای رود پشتی در خصوص روند تدوین طرح آمایش آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی و بررسی آن در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد: تدوین این طرح یک سال پیش انجام‌شده و بر اساس آن سهم و مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین زیر نظام آموزشی کشور در آمایش کشور مشخص خواهد شد.

دکتر رهنمای رود پشتی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین زیر نظام آموزش عالی کشور است و با زیرساختهایی که در اختیار دارد، تقریباً نیمی از آموزش عالی کشور به عهده این دانشگاه است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان این مطلب که طرح آمایش قرار است مأموریت این دانشگاه را مشخص کند، افزود: مأموریتی که به عهده دانشگاه آزاد قرار می‌گیرد، طبعاً باید متناسب با امکانات آن و واقعیتها باشد و در تعیین آن به اقتصاد دانشگاه نیز توجه شود؛ چراکه در غیر این صورت ما در اجرا و عملیاتی‌سازی راهبردهای مصوب ابلاغی با دشواری مواجه خواهیم شد.

وی بر همین اساس به مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه آزاد این خواسته را داشت که در قبال تعهداتی که دراین زمینه و در مورد نیمی از آموزش عالی کشور پیدا می‌کند، اختیاراتی را نیز در تصویب رشته‌ها، بازنگری رشته‌ها و مواردی ازاین‌دست داشته باشد که خوشبختانه با چارچوبهای کلی موافقت شده است.

دکتر رهنمای رود پشتی با اشاره به تصویب بخشهایی از چارچوب کلی این آمایش در نخستین جلسه اختصاص‌یافته به بررسی آن در شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و موکول شدن بررسی مابقی بخشها در جلسه آینده، عنوان کرد: اولویتهای ما دراین طرح آمایشی، کیفی سازی آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد، ارتقای هرم هیأت علمی دانشگاه، افزایش سهم تحصیلات تکمیلی، ورود پیشرو در عرصه‌های مختلف علم و فناوری و درآمدزایی از محل غیر از شهریه دریافتی از دانشجویان است.

وی همچنین با اشاره به هماهنگ شدن بیش‌ازپیش پذیرش دانشجو در مناطق مختلف با نیازهای آن منطقه درنتیجه اجرایی شدن آمایش آموزش عالی در دانشگاه آزاد، گفت: ما برای این‌که توسعه رشته‌ها در مناطق مختلف دقیقاً متناسب با نیازهای آنها صورت پذیرد، 31 سند استانی را به‌عنوان پشتوانه در اختیارداریم که دراین سندها تواناییها و نیازها در هر منطقه شناسایی‌شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: با ابلاغ شدن سیاستها و ضوابط مصوب ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ما اقدام به اصلاح سندها و برشهای استانی طرح آمایش خواهیم کرد و عملیاتی سازی آن را آغاز می‌کنیم.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *