توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی مهارتی مقطع ارشد علمی کاربردی

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۳ مهر ۱۳۹۵


توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی مهارتی مقطع ارشد علمی کاربردی

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی بابیان اینکه سیاستهای جدید دانشگاه با تاکید بر توسعه رشته‌های مهارتی است، گفت: توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی مهارتی در مقطع کارشناسی ارشد از سال آینده دراین دانشگاه فعال می‌شود.
محمدعلی اخوان بها بادی در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه علمی و کاربری آذربایجان شرقی افزود: 13 هزار و 806 نفر در دانشگاههای علمی کاربردی آذربایجان شرقی، مشغول به تحصیل هستند و این تعداد کمتر از متوسط کشوری است.
وی خاطرنشان کرد: تمرکززدایی و واگذاری بیشتر اختیارات به استانها در راستای تسهیل و تسریع امور انجام می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: منطقه بندی واحدهای استانی بر اساس موفقیت جغرافیایی و مزیتهای رقابتی نیز از سیاستهای جدید این دانشگاه است.
بها بادی اظهار کرد: در راستای بین‌المللی کردن این دانشگاه با وزارت علوم مکاتبات لازم انجام و دانشجویان خارجی با مجوز این وزارت جذب خواهد شد.
وی بابیان اینکه سیاستهای جدید دانشگاه با تاکید بر توسعه رشته‌های مهارتی است، گفت: توسعه دوره‌های تحصیلات تکمیلی مهارتی در مقطع کارشناسی ارشد از سال آینده دراین دانشگاه فعال می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه علمی و کاربردی اضافه کرد: توسعه هدفمند و مأموریت گرا کردن دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر رشته‌ای مهارتی و به حداقل رساندن رشته‌های نظری از اهداف این دانشگاه است.
مسئول استانی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاههای آذربایجان شرقی نیز دراین مراسم گفت: مسئولیت‌پذیری برای یک فرد جایگاهی به ارمغان می‌آورد که بتواند در مسیر رفع حاجتهای مردم قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام علی خدیوی ادامه داد: سندهای بالادستی نظام در حوزه علم و دانشگاه باید جدی گرفته شود، سند «دانشگاه اسلامی» مرجع بالادستی حوزه فرهنگی دانشگاهها بوده که این مهم باید در دانشگاه علمی و کاربردی نیز تحقق یابد.
وی بابیان اینکه به دستاوردهای دانشگاهها افتخار می‌کنیم، گفت: در کنار پیشرفتهای علمی، توسعه معنوی جامعه نیز از شاخصهای حکومتی امام راحل بود.
مسئول استانی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاههای آذربایجان شرقی همچنین تاکید کرد: توجه به تشکلهای دانشجویی و فعالیتهای فرهنگی در اولویت برنامه‌ریزی مدیران دانشگاهی قرار گیرد.
دراین مراسم از زحمات محمدامین فرد تقدیر و فرزان قالیچی به‌عنوان رئیس دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان شرقی معرفی شد منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *