توسعه ارتباطات قضایی لازمه تقویت روابط سیاسی و اقتصادی است

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۷ مهر ۱۳۹۵


توسعه ارتباطات قضایی لازمه تقویت روابط سیاسی و اقتصادی است

دادستان کل کشور در دیدار با دادستان کل عمان:

توسعه ارتباطات قضایی  لازمه تقویت روابط سیاسی و اقتصادی است

771911539

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری بابیان اینکه لازمه تقویت روابط سیاسی و اقتصادی، توسعه ارتباطات قضایی است، گفت: آشنایی کشور دوست و همسایه ما از نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران موجب می‌شود بتوانیم تبادل‌نظر و تجربیات بیشتری را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری دادستان کل کشورمان در دیدار با دادستان کل عمان با اشاره به اینکه در بین کشورهای همسایه برای عمان ویژگی خاصی قائل هستیم، گفت :روابط بین دو کشور قابل و قبول و رضایت‌بخش است و لازمه تقویت روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور، توسعه روابط قضایی است تا به انعقاد قرارداد نامه‌های همکاری بین دو کشور بینجامد.
وی با اشاره به مستقل بودن قوا در کشورمان تصریح کرد: ریاست قوه قضائیه را مقام معظم رهبری برای پنج سال انتخاب می‌کنند و کلیه تشکیلات قضایی و سازمانهای وابسته تحت مدیریت شخص رییس قوه قضائیه است.
دادستان کل کشور با اشاره به جزئیات اقدامات دیوان عالی ایران، گفت: قضات عالی، دادسرای دیوان عالی ازجمله بخشهای دیوان عالی است. دادستان کل در ایران 70 وظیفه را بر عهده دارد و این وظایف در قانون تصریح‌شده است.
وی افزود: ما انتظار داریم ارتباطات دو کشور برای سایر کشورهای همسایه الگو باشد.
دادستان کل کشور تصریح کرد: ما در کشور بیش از ۴۵۰ دادستان داریم و یکی از وظایف دادستان کل کشور نظارت بر مجموعه دادستانها و دادستانی و نظارت بر حقوق عامه است تا هرگونه تعدی را پیگیری و تعقیب کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری تصریح کرد: همچنین در شوراهای متعددی ازجمله امنیتی سیاسی اقتصادی و آنچه مرتبط با حقوق جامعه است دادستان کل کشور عضویت دارد. دادستان کل می‌تواند در خصوص احکامی که مغایر قوانین شرعی و قانونی است مراتب را به رییس قوه قضاییه اعلام کند.
وی افزود: دادستان کل در مواردی که دعاوی بین‌المللی مطرح باشد موظف است آن را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری کند.
دادستان کل کشور ادامه داد: آشنایی کشور دوست و همسایه ما از نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران موجب می‌شود ما بتوانیم تبادل‌نظر و تجربیات بیشتری را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری افزود: ما در داخل کشور با جرایم و آسیبهایی مواجهیم که این آسیبها متأسفانه دامن‌گیر سایر کشورها نیز است و این امر نیازمند تعامل و همکاری است.
دادستان کل کشور بابیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین آسیبهایی که کشور ما و جهان را تهدید می‌کند، مسئله مواد مخدر است، اظهار کرد: همسایگی کشور ما با کشور افغانستان که بیش از ۹۵ درصد مواد مخدر را تولید می‌کند برای ما مشکل بزرگی است. متأسفانه کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی محل ترانزیت مواد مخدر از افغانستان و حتی کشورهای اروپایی است. ما درراه مبارزه با این بلای خانمان‌سوز شهدای بسیاری را داده‌ایم، ولی متأسفانه کشورهایی که هدف هستند در راستای مبارزه با مواد مخدر همکاری لازم را با ایران نداشته و ما را به لحاظ اجرای قانون درراه مبارزه با مواد مخدر مثلاً مجازات اعدام دراین جرایم محکوم و مرتب علیه ایران بیانیه صادر می‌کنند.
وی تصریح کرد: ازجمله آسیبهای جدی که نه‌تنها ایران بلکه بشریت و دنیای اسلام را مورد هدف قرار داده، مسئله فضای مجازی و کشاندن جوانان به سمت جرایمی است که باشرف انسانی در تضاد است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری بابیان اینکه ایران برای مبارزه با این امر گامهای بزرگی برداشته و در دادستانی کل کشور معاونتی مخصوص رصد همین فضاها داریم، خطاب به دادستان مالزی گفت: ما اعتقاد راسخ داریم و به نظر می‌رسد شما نیز معتقد باشید که دنیای اسلام مواجه به تهدیدات جهانی خصوصاً آمریکا است و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند دنیای اسلام را دچار تفرقه و جدایی کند و ما متأسفانه می‌بینیم که آنها چگونه میان کشورهای اسلامی تفرقه‌افکنی می‌کنند.
دادستان کل کشور با اشاره به تهدیدات استکبار جهانی برای جهان اسلام خاطرنشان کرد: شرایط این‌چنینی در دنیای اسلام و تکالیف شرعی و انسانی ما را موظف می‌کند دست اتحاد و هماهنگی و همکاری بیشتری را فارغ از اختلافات سیاسی و مذهبی داشته باشیم و در مقابل دنیای کفر بایستیم تا دنیای اسلام به سمت همگرایی و وحدت برود. منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *