توافق روسیه و ترکیه بر ایجاد حدفاصل بین نیروهای سوری و سپر فرات در شهرک “تادف” در الباب

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۶ بهمن ۱۳۹۵


توافق روسیه و ترکیه بر ایجاد حدفاصل بین نیروهای سوری و سپر فرات در شهرک “تادف” در الباب

توافق روسیه و ترکیه بر ایجاد حدفاصل بین نیروهای سوری و سپر فرات در شهرک “تادف” در الباب

383092085

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای ارتش سوریه توانستند شهرک استراتژیک تادف در جنوب شهر الباب را در عملیاتی با حمایت هوایی روسیه تحت کنترل بگیرند. برای اجتناب از هرگونه درگیری توافق شده دو طرف ارتش سوریه و نیروهای “ارتش آزاد” یک مرز مشخص داشته باشند.

به نقل از سایت سیریانیوز، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای دولت سوریه در اثر این عملیات به حدفاصل با “ارتش آزاد سوریه” رسیدند و با هماهنگی روسیه با طرف ترکیه توافق شد حدفاصل دو طرف شهرک تادف باشد.

منابع مخالفان روز پنجشنبه از اولین درگیریها بین نیروهای ارتش سوریه و نیروهای سپر فرات در اطراف شهر الباب در شمال سوریه خبر داده بودند.

این در حالی است که نیروهای دولت سوریه عرصه را برای داعش تنگ‌تر کرده و از سمت جنوب در آستانه ورود به شهر الباب هستند و این بعد از تسلط بر روستای ابوطلطل بود. آنها بعد از روستای ابوطلطل شهرک هم‌جوار آن یعنی تادف را تحت تصرف خود درآوردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، نیروهای دولتی دست به عملیات در منطقه شهرک تادف زدند که طی آن ۶۵۰ تروریست را از پای درآورده، دو تانک و چهار خودروی زرهی، ۱۸ دستگاه خودروی چهار در به همراه سلاحهای سنگین و شش خودروی بمب‌گذاری‌شده و خمپاره را نیز منهدم کردند.

در این بیانیه عنوان‌شده است، شهرک تادف مقری است که تروریستها از آن برای پیشروی به سمت الباب استفاده می‌کنند.

این وزارتخانه افزود، نیروهای دولت سوریه تسلط کامل خود را بر جاده‌ به سمت شهر رقه گسترش دادند.

ارتش سوریه در پیشروی به سمت الباب چندین روستا از جمله العویشیه، حورات تادف را تحت کنترل گرفته و در حال پاک‌سازی منطقه از صدها مین و مواد منفجره است.

فرمانده نظامی گردان سلطان مراد به خبرگزاری آلمان گفت: نیروهای ارتش آزاد سوریه بر صومعه‌ها و باشگاه ورزشی در جنوب غرب شهر الباب مسلط شده و خیابان زمزم و مسجد فاطمه الزهراء در شمال شهر را از داعش پس گرفتند.

این منبع افزود: بعد از تسلط ارتش آزاد سوریه بر بیمارستان الحکمه و جبل عقیل در غرب شهر نیروهای سپر فرات بر مهم‌ترین مقرها تسلط یافتند.

این مسؤول نظامی افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از داخل شهر داعش به سمت جنوب شرقی شهر عقب‌نشینی کرده‌ است.

سیف ابوبکر، فرمانده یگان الحمزه نیز اظهار داشت، ارتش آزاد توانست منطقه “دوار تادف” در جنوب الباب را تحت کنترل بگیرد.

این بعد از آن بود که یگانهای مورد حمایت ترکیه توانستند مرکز شهر الباب را بعد از این‌که از غرب وارد این منطقه شدند به دست بگیرند.

نیروهای احرار الشام نیز یک باشگاه ورزشی و ورزشگاه فوتبال در جنوب غرب شهر را به دست گرفتند.

یک فرمانده نظامی نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت: درگیریها اکنون در داخل شهر است و درگیریها رودررو شده است درحالی‌که جنگنده‌های ترکیه مقرهای داعش را در داخل و اطراف الباب هدف گرفتند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد، شهر شاهد درگیریها و تعقیب و گریز است. درگیریها در اطراف الباب از چند جهت ادامه دارد.

نیروهای نظام سوریه و نیروهای کرد نیز در تلاش برای تسلط بر شهر هستند. این شهر در نزدیکی مرزهای ترکیه مهم‌ترین مقر داعش در حومه شرقی حلب است.

ارتش ترکیه نیز روز شنبه از کشته شدن یکی از سربازانش در درگیری با داعش در شمال شهر الباب خبر داد.

ارتش ترکیه در بیانیه‌ای افزود: درگیریها بین نیروهای ارتش آزاد سوریه و داعش در شمال الباب ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره هم‌چنین گزارش داد، برخی خانواده‌ها در میدانهای مین گیر کرده‌اند و نمی‌توانند فرار کنند. تاکنون تعدادی از جمله زن و کودک در حین فرار براثر انفجار این مینها کشته شده‌اند.

منابع گفتند، هزاران غیرنظامی در شرایط بد انسانی در الباب و اطراف آن زندگی می‌کنند. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *