تهیه سجل کیفری برای همه محکومان

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵


تهیه سجل کیفری برای همه محکومان

دنیای حقوق: رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اعلام کرد: اطلاعات تمام افرادی که در سامانه سمپ، حکم قضایی برایشان صادر و محکومیت در نظر گرفته‌شده، در سامانه سجل کیفری جمع‌آوری‌شده است و امکان رؤیت تمامی پرونده‌های قضایی افراد و جزییات احکامشان به‌صورت یکجا وجود دارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به جمع‌آوری اطلاعات کیفری و قضایی محکومان، گفت: در گذشته اگر مجرمی مرتکب جرم می‌شد، قاضی امکان رؤیت و در اختیار داشتن همه اطلاعات قضایی وی را نداشت و مبادله اطلاعاتی هم به‌طور دقیق رخ نمی‌داد.
وی گفت: با راه‌اندازی سامانه ملی سجل کیفری، امکان جمع‌آوری کلیه اطلاعات قضایی و کیفری افراد فراهم شده است که این امر در شناسایی مجرمان و جلوگیری از سوءاستفاده آنها از خلأ اطلاعاتی تأثیر بسزایی داشته است. شهریاری در خصوص آخرین وضعیت سامانه سجل کیفری اظهار کرد: نسخه اولیه سجل کیفری طراحی و تحویل اداره کلی به همین نام
شده است.  رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه همچنین در خصوص آخرین وضعیت طرح استفاده از دستبندهای الکترونیک برای زندانیان گفت: پایلوت این طرح در تهران بر روی ۳ نفر در حال انجام است اما منتظر انعقاد قرارداد هستیم تا شرکت طرف قرارداد کار تولید انبوه را شروع کند.
وی افزود: در حال حاضر این انعقادنامه مذکور به سازمان زندانها ارسال‌شده است. بسیاری از زندانیان مشمول این طرح می‌شوند بااین‌حال به‌جز مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، سازمان زندانها و همچنین قضات نیز در این طرح نقش دارند زیرا باید حکم استفاده از آنها صادر شود. منبع: روزنامه حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *