تنها ۲ درصد از شکایات بدرفتاری پلیس بالتیمور رسیدگی قضایی می‌شود

دسته: حقوق بین الملل
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۵


تنها ۲ درصد از شکایات بدرفتاری پلیس بالتیمور رسیدگی قضایی می‌شود

تنها ۲ درصد از شکایات بدرفتاری پلیس بالتیمور رسیدگی قضایی می‌شود

از بین نزدیک به ۱۴۰۰ مورد شکایت از رفتار نامناسب پلیس بالتیمور طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ تنها به دو درصد از آنها رسیدگی شده است.
به گزارش واشنگتن‌پست، رسیدگی به شکایات شهروندان بالتیمور از رفتار نامناسب پلیس آمریکا موضوعی است که پس از بررسیهای صورت گرفته با نتایج جالبی همراه شده است.
طبق آمارهای موجود از 1382 مورداستفاده بیش‌ازحد پلیس از زور علیه شهروندان در سالهای بین 2010 تا 2015 به اعتقاد پلیس تنها دو درصد از آنها ارزش رسیدگی قضایی را داشته‌اند. شکایات مربوط به رفتار نامناسب و خشن افسران پلیس نیز به همین شکل نادیده گرفته‌شده‌اند.
به‌عنوان نمونه در سال 2013 مردی با پلیس بالتیمور تماس گرفت و اعلام کرد که پس‌ازآنکه در جریان یک بازداشت اشتباه توسط دو پلیس مورد ضرب و شتم قرارگرفته به بیمارستان انتقال‌یافته است. بااین‌حال این پرونده برای 13 ماه بدون رسیدگی باقی ماند و در کاغذبازیهای اداری دفن شد. درنهایت نیز پرونده به دلیل عدم حضور شاهد 17 ماه پس از واقعه بسته شد. درنهایت تعجب افسران متهم هرگز مورد بازجویی قرار نگرفتند.
شاید همین رفتار نامناسب و عدم اعتماد مردم به مقامات بالتیمور یکی از مهم‌ترین دلایل شورش و درگیری با نیروهای امنیتی دراین شهر بوده باشد. منبع: ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *