تنها مهارت ترامپ فریب مردم است

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ خرداد ۱۳۹۶


تنها مهارت ترامپ فریب مردم است

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی نوشت مدت مدیدی است که بی کفایتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به صراحت مشخص شده اما ترامپ در طول هفته های گذشته، ثابت کرده که به طرز خطرناکی رئیس جمهوری فاقد صلاحیت قانونی است.

این روزنامه با اشاره به اقدام اخیر ترامپ در اخراج «جیمز کومی» رئیس اف بی آی نوشت بعد از آن، رئیس جمهور آمریکا و کارکنانش قبل از اذعان به این نکته که تحقیقات جاری اف بی آی درباره روابط احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه علت اصلی برکناری رئیس این نهاد بوده است، عوام را درباره چگونگی و چرایی برکناری کومی گمراه کردند و این سوال در اذهان حقوقدانان پیش آمد که آیا عزل کومی توسط ترامپ اقدامی با هدف ممانعت از اجرای عدالت بوده است یا خیر. ترامپ فکر می کرد که هیچ کس اهمیتی نمی دهد که او کسی را از سمتش عزل کرده است که ریاست بر تحقیقات امنیت ملی آمریکا در زمینه روابط ستاد انتخاباتی اش با روسیه را در دست داشت. ترامپ با این اقدامش استقلال (اف بی آی) سازمانی با قدرت های فوق العاده ای را به خطر انداخت.

در حال حاضر گزارش ها نشان می دهد که ترامپ یک روز بعد از اخراج کومی، در دیدار با وزیر امور خارجه روسیه و سفیر این کشور در آمریکا، اطلاعات فوق محرمانه ای را نزد آنها فاش کرد.

به نظر می رسد که مقامات آمریکایی این مطالب سری پیرامون دسیسه های گروه تروریستی داعش را از یک متحد خارجی به دست آورده بودند و اجازه به اشتراک گذاری این داده ها را با روسیه نداشتند و با وجود اینکه برخی از جزئیات خاص در این داده ها قابل گزارش بوده است اما احتمال وقوع پیامد های بسیار خطرناکی در پی این افشاگری وجود دارد.

بر این اساس، افشای این اطلاعات نه تنها روابط اطلاعاتی آمریکا با یک دولت کمک کننده (در جنگ علیه داعش) را به خطر می اندازد بلکه می تواند منجر شود که این سرمایه های محرمانه اطلاعاتی به دست دشمنی خارجی که اهداف متضادی علیه آمریکا و متحدان واشنگتن دنبال می کند، بیفتد.

این احتمال وجود دارد که ترامپ به منظور به رخ کشیدن کیفیت گزارش های اطلاعاتی دریافتی خود به بازدید کنندگان خارجی، این اطلاعات را نزد روسی ها افشا کرده باشد با این تصور که بازدید کنندگان خارجی نمی دانند که رئیس جمهور آمریکا به میزان قابل توجهی از اطلاعات محرمانه دسترسی دارد. واشنگتن پست نوشت که این اقدام ترامپ چندان به معنای سوء نیت و یا تبانی او با روس ها نیست اما در عین حال ناشی از بی دقتی عمیق او است.

واشنگتن پست نوشت با در نظر گرفتن بسیاری از ناکامی هایی که ترامپ در عرصه کسب و کارش داشته است، تنها حیطه ای که ترامپ مهارت خود را در آنها ثابت کرده، سوء استفاده های همگانی و خیانت و دغلکاری بوده است و تردیدی نیست که او از این روش ها در طول روزهای آتی برای گمراه کردن مردم و فرار از مسئولیت استفاده خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، اگر کسی بتواند برای اولین بار طرح قابل قبول استیضاح ترامپ را بعد از اذعان وی به اخراج کومی به دلیل رسیدگی او به روابط ستاد ترامپ با روسیه مطرح کند، با توجه به اقدام اخیر ترامپ در افشای رازهای امنیت ملی این کشور نزد وزیر امور خارجه روسیه نیز می توان طرح برکناری ترامپ به دلیل عدم صلاحیت قانونی او را نیز مطرح کرد.

واشنگتن پست نوشت که ممکن است اقدام ترامپ در افشای اطلاعات محرمانه مرتبط با داعش نزد روسی ها صرفا با این هدف انجام شده که نشان می دهد می تواند و قدرت آسیب رساندن به امنیت کشور را بدون هیچ هدف آشکاری دارد.

بر اساس تاکید این روزنامه، کنگره آمریکا باید یک تحقیقات به مراتب تهاجمی تر را در پیش بگیرد و جمهوریخواهانی که پیشتر بی رحمانه به «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به دلیل رسوایی سرور ایمیل هایش حمله کردند، نشان خواهند دارد که نگرانی اصلی آنها حزبشان است یا کشورشان.

این روزنامه در پایان گزارش خود نوشت که هیچ دستور کاری ارزش این را ندارد که وانمود کنیم این ریاست جمهوری (ترامپ) برای مردم آمریکا مفید است. منبع:تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *