تنش و اعتراض در فرودگاههای آمریکا در پی دستور مهاجرتی ترامپ

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵


تنش و اعتراض در فرودگاههای آمریکا در پی دستور مهاجرتی ترامپ

تنش و اعتراض در فرودگاههای آمریکا در پی دستور مهاجرتی ترامپ

537026542

در پی دستور ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور به آمریکا، فرودگاههای مختلف این کشور ازجمله فرودگاه کندی نیویورک، شاهد تنش و اعتراضهای مردمی بودند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از روزی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا دستور ممنوعیت ورود شهروندان هفت‌کشور مسلمان جهان به آمریکا را امضا کرده، بسیاری از پروازها به آمریکا بلاتکلیف و نامعلوم هستند.

یکی از قضات فدرال نیویورک دستور اضطراری را صادر کرد که طبق آن آمریکا را از اخراج افرادی که با ویزاهای معتبر یا درخواستهای پناه‌جویی تأییدشده وارد این کشور می‌شوند، به‌صورت موقتی منع می‌کند، اما ممنوعیت مهاجرت صادرشده از سوی ترامپ باعث آشوب و ناآرامی در روز شنبه شد.

وکلا و مدافعی که در فرودگاه کندی نیویورک سیتی کار می‌کنند، گفتتند آمار دقیقی از تعداد افرادی که پس از پیاده شدن از هواپیماهای خود در این فرودگاه بازداشت شدند، ندارند. یسره‌ قالد 25 ساله یکی از افرادی است که در ترمینال فرودگاه منتظر بود که ببیند آیا یکی از اعضای خانواده‌اش آزاد می‌شود یا مجدداً سوار هواپیما شده و از کشور اخراج خواهد شد. به گفته وی، این عضو خانواده‌اش که اهل یمن است، از دیابت و مشکلات قلبی رنج می‌برده و پس از پیاده شدن از هواپیمایی از مبدأ عربستان سعودی، بازداشت شدند.

صحنه‌های مشابهی از تشویش و نگرانی در فرودگاههای سراسر آمریکا به چشم می‌خورد جایی که معترضان به خیابانها آمده و دست به اعتراض زدند. یکی دیگر از این افراد نگران، گفت: دو تن از اعضای خانواده‌اش از طریق فرودگاه بین‌المللی فیلادلفیا وارد خاک آمریکا شده اما متأسفانه به قطر بازگردانده شده‌اند. وی گفت: مقامات به ما گفتند که اوراق مربوط به تشریفات اداری آنها معتبر نیست. این در حالی است که بستگانش که مسیحی بودند، پس از یک پرواز 18 ساعته از قطر توانسته بودند خود را از دمشق به آمریکا برسانند. تالیا اینلندر که یک وکیل است، در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس گفت: یک خانم ایرانی پس از ورود به این فرودگاه از آمستردام به همراه پسر آمریکایی یک‌ساله‌اش بازداشت شد. تابعیت آمریکایی این خانم ایرانی تأییدشده و قرار بود در فوریه گواهی تابعیت آمریکایی خود را دریافت کند. ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود که هدف از ممنوعیت موقتی سفر به آمریکا دورنگه داشتن تروریستهای بالقوه است.

این در حالی است که جرالد نادلر و نیدیا والسکوز دو تن از اعضای دموکرات کنگره از ایالت نیویورک نیز به معترضان پیوستند و شعار «اجازه دهید آنها وارد شوند»، سر دادند. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *