تلفات سنگین داعش در غرب «تدمر»

دسته: غیر حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱ اسفند ۱۳۹۵


تلفات سنگین داعش در غرب «تدمر»

تلفات سنگین داعش در غرب «تدمر»

  ادامه درگیریها در «درعا» و پیشروی ارتش در حومه «حلب»

 649210300

جنگندههای روسی و سوری، بمباران مواضع تروریستهای داعشی در حومه شرقی حمص را در سایه پیشروی مستمر نیروهای پیاده ارتش تشدید کردهاند که طی روزهای گذشته محدوده مناطق تحت کنترل خود را افزایش دادهاند.

تلفات سنگین داعش در غرب تدمر

نیروهای ارتش با همکاری نیروهای متحد، مزارع «الکلابیه» در جنوب منطقه «البیارات» در غرب شهر تدمر در حومه شرقی حمص را پاک‌سازی کرده که در نتیجه آن، خسارتها و تلفات سنگینی به گروه تروریستی داعش وارد شد.

 نیروهای ارتش هم‌چنین حمله تروریستهای جبهه النصره به اطراف روستای «المشرفه» در حومه شمال شرقی حمص را دفع کردند که در نتیجه آن درگیریهایی رخ داد که به کشته شدن شماری از تروریستها منجر شد.

ادامه پیشروی ارتش در حومه شرقی حلب

در حلب نیز نیروهای ارتش سوریه، تپه «حمیمیه کبیره» در جنوب شهرک تازه‌ آزادشده «شویلخ» را پس از درگیریهای شدید با داعشیها پاک‌سازی کردند، پیشروی ارتش در عمق حومه شرقی حلب همچنان ادامه دارد.

ششمین روز درگیریها میان ارتش و گروههای تروریستی در «درعا»

از جنوب سوریه هم خبر می‌رسد که نیروی هوایی ارتش از صبح امروز مواضع تروریستها را در محله «درعاالبلد» هدف قرار می‌دهد و درگیریها در جبهه «المنشیه» میان ارتش و گروههای تروریستی هم به‌صورت پراکنده ادامه دارد. جنگنده‌های ارتش هم‌چنین یک بیمارستان صحرایی تروریستها را در محله «المزیریب» در حومه غربی درعا و یک ضد هوایی آنها را در شهرک «النعیمه» منهدم کردند.

خبر دیگر این‌که تروریستهای فعال در شهرک «النعیمه» در حومه شرقی درعا، محله «الکاشف» را با موشکهای دست‌ساز باقدرت انفجاری شدید هدف قرار دادند که به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان که بیشتر آنها زن و کودک بودند، منجر شد.

بر اساس این گزارش، درگیریها میان ارتش سوریه و گروههای تروریستی برای ششمین روز پیاپی در چندین محور شهر «درعا» و حومه آن همچنان ادامه دارد، این گروهها در قالب آن‌چه اتاق عملیات مرصوص خوانده‌اند، حملات خود در این منطقه را آغاز کرده‌‌اند.

خاطرنشان می‌شود جبهه درعا برای مدتی طولانی شاهد آرامش بود،‌ ولی از لحظه‌ای که اردن به حضور در کنفرانس «آستانه» دعوت شد، گروههای تروریستی «جبهه النصره، احرار الشام و تنظیم بیت‌المقدس» تحرکات تروریستی خود در مرزهای اردن به سمت مواضع ارتش در درعا را با هدف تحمیل واقعیت میدانی به نفع خود آغاز کرده‌اند، ولی به گفته یک منبع میدانی، این گروههای تروریستی که مورد حمایت سازمان اطلاعات اردن هستند، در رسیدن به هدف خود یعنی اشغال محله «المنشیه» ناکام مانده‌‌اند و تنها به 20 درصد از این محله رخنه کرده‌اند که نیروهای ارتش به‌زودی این نقاط را از لوث آنها پاک‌سازی خواهد کرد و به آنها اجازه پیشروی در این جبهه را نخواهد داد، زیرا جبهه بسیار مهمی برای ارتش قلمداد می‌شود،‌ علاوه بر آن باید به حومه‌های درعا اشاره کرد که شاهد روند آشتی گسترده میان دولت سوریه و برخی از گروههای مسلح بوده است. خبر دیگر این‌که در حملات جنگنده‌های آمریکایی که ائتلاف دروغین مبارزه با تروریسم را تشکیل داده‌اند، به بازاری در روستای «مزرعه تشرین» در حومه شمالی الرقه، 10 غیرنظامی کشته شدند. منبع: تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *