تلاش دشمن برای انتقال جنگ به داخل کشور

دسته: رویداد حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۹ آذر ۱۳۹۵


تلاش دشمن برای انتقال جنگ به داخل کشور

معاون اول قوه قضاییه تشریح کرد:

تلاش دشمن برای انتقال جنگ به داخل کشور

 %d8%b9%d8%a8%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%ae%d8%b7-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b2%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%b7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%aa

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده، تصریح کرد: عدهای بهغلط این تصور را دارند که به دلیل حساسیت شرایط انتخابات میتوانند از خط قرمزها عبور کنند و ضمن هنجارشکنی، ارزشها را زیر پا بگذارند، درحالیکه اینیک تصور غلط و فکر واهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور ویژه کمیته قضایی شرق کشور در مشهد با اشاره به وجود وسوسه‌های شیطانی و حضور افراد خناس، خاطر‌نشان کرد: توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار (ع) و پیروی از ولایت امر و امامت امت دراین زمینه راه گشا خواهد بود، بنابراین دراین زمینه داشتن بصیرت و هوشیاری برای شناسایی حق از باطل بسیار مهم است.

وی بصیرت افزایی را یکی از نیازهای مهم شرایط کنونی دانست و تصریح کرد: مسؤولان باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند که غفلت از انجام تکلیف شرعی و وظایف قانونی موجب انحراف در مسیر انسان از راه حق به راه باطل می‌شود. محسنی‌اژه‌ای افزود: امروز تمام کفر در برابر اسلام قرارگرفته است و همه طاغوت به معنی واقعی کلمه، تمام سرمایه، تجربه، امکانات، اطلاعات و تجهیزات و سلاح خود را برای مقابله با حق به میدان آورده است.

  مردم تحت تأثیر شانتاژهای سیاسی قرار نمیگیرند

وی ادامه داد: ما مکلف به اجتناب و دوری از ظلم و طاغوت هستیم و این مضامین را امروز رهبر‌معظم‌انقلاب به «طاغوت اعظم» که همان شیطان بزرگ است، تعبیر فرمودند و این طاغوت و شیطان در تمامی دوره‌ها و اعصار وجود داشته و امروز امریکا نماد طاغوت اعظم و شیطان بزرگ است. معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: یکی از شیوه‌های امروز طاغوت، علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، جنگ نیابتی در حوزه‌های نرم و سخت است و این کار را به‌وسیله عمّال و دولتهای دست‌نشانده انجام می‌دهد و دراین زمینه از تمامی امکانات ممکن بهره می‌گیرد.

وی با اشاره به حوزه گسترده مقابله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با توطئه‌های دشمنان خاطرنشان کرد: ما باید در دو حوزه جنگ نرم و جنگ سخت ضمن توجه به اصل پیشگیری، خود را برای هرگونه مواجهه با دشمن باهدف دفاع از کیان نظام مقدس اسلامی آماده کنیم و در چنین شرایطی غفلت در کوچک‌ترین اجزاء ممکن است، صدمات بزرگ و جبران‌ناپذیری به ما وارد کند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: دشمن سعی می‌کند، جنگ در سطوح مختلف را به داخل کشور منتقل کند اما بحمدالله به لطف خداوند متعال و با رهبریهای حکمیانه مقام معظم رهبری، تلاش مسؤولان و بصیرت و هوشیاری مردم بزرگوارمان به آنچه هدف اصلی‌شان بوده، نرسیده است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: شناسایی نقشه راه دشمن برای ما ضروری است و به همان اندازه داشتن نقشه راه و شناسایی نقاط ضعف و قوت خودمان اهمیت دارد تا با یک هم‌افزایی مطلوب نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم. وی هم‌پوشانی را یکی از مهم‌ترین ضرورتهای موجود جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: نیروهای انقلابی، مؤمن و عمل‌کننده باید با هم‌پوشانی مطلوب از یکدیگر به تکالیف و وظایف خود به‌درستی عمل کنند در غیر این صورت دشمن از کوچک‌ترین فرصتها و روزنه‌ها برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کند.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده، تصریح کرد: با نزدیک‌تر شدن به انتخابات، طبیعی است که شرایط حساس‌تر می‌شود، بنابراین نیازمند تلاش هرچه بیشتر در راستای انجام وظایف هستیم؛ چه آنکه عده‌ای به‌غلط این تصور را دارند که به دلیل حساسیت شرایط انتخابات می‌توانند از خط قرمزها عبور کنند و ضمن هنجارشکنی، ارزشها را زیر پا بگذارند؛ درحالی‌که این‌یک تصور غلط و فکر واهی است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن سعی می‌کند، برخی نهادهای مؤثر مانند بسیج، سپاه، شورای نگهبان و دستگاه قضایی را تحت‌فشار بگذارد و در کارکرد آنها اخلال ایجاد کند، اما دشمنان باید بدانند که مسؤولان، هوشیار و مردم، با بصیرت هستند و هرگز اجازه تحقق توهمات آنها را نخواهند داد و تحت ‌تأثیر شانتاژهای سیاسی قرار نخواهند گرفت.

منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۶
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *