تلاش برای تصویب اصلاح «قانون معاینه فنی» پیش از آغاز فصل آلودگی

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۵


تلاش برای تصویب اصلاح «قانون معاینه فنی» پیش از آغاز فصل آلودگی

رئیس کمیسیون منابع طبیعی مجلس اعلام کرد

تلاش برای تصویب اصلاح «قانون معاینه فنی» پیش از آغاز فصل آلودگی

 

596695040

رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس دهم از تلاش برای بررسی اصلاح قانون معاینه فنی در صحن مجلس پیش از آغاز روزهای آلوده هوا خبر داد.
محمدعلی شاعری ، بابیان این‌که اصلاح قانون معاینه فنی یکی از مواردی است که بر کاهش آلودگی هوای پایتخت تأثیر بسیاری دارد گفت: اصلاح قانون معاینه فنی در کمیسیون تخصصی به تصویب رسیده است و تلاش می‌کنیم تا پیش از آغاز روزهای آلوده سال در صحن به تصویب برسد.
به گفته وی ۲ ساله شدن معاینه فنی در نوبت طرح در صحن علنی مجلس است، گفت: امیدوارم به‌زودی اصلاح قانون در صحن به تصویب برسد و پیش از آغاز روزهایآلوده سال ابلاغ شود.
وی در خصوص پیشنهاد تعطیلات زمستانی بر کاهش آلودگی هوا در ایام آلوده گفت: اوج آلودگی هوای تهران اواخر آبان ماه تا اواخر دی‌ماه است و به نظر می‌آید هر چه در ایام اوج آلودگی هوا، تردد در سطح شهر کاهش پیدا کند، آلودگی هوا نیز کاهش پیدا خواهد کرد. حال می‌تواند این تعطیلات ۱۰ روز باشد یا دو هفته و به نظر می‌آید این تعطیلات در زمانهایی که با وارونگی هوا روبرو هستیم، مؤثرتر باشد.
به گفته شاعری، در کنار اجرایی کردن تعطیلات زمستانه، باید سخت‌گیرانه‌تر در خصوص فعالیت منابع آلاینده هوا برخورد کرد و به‌طور مثال از فعالیتهای عمرانی شهری و معادن جلوگیری شود. همچنین به دنبال حل گره‌های ترافیکی پایتخت بود. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *