تعیین وظایف دولت برای تکمیل و اجرای پروژه‌های حمل‌ونقل ریلی و نحوه تخصیص اعتبارات آن

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۸ دی ۱۳۹۵


تعیین وظایف دولت برای تکمیل و اجرای پروژه‌های حمل‌ونقل ریلی و نحوه تخصیص اعتبارات آن

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

 تعیین وظایف دولت برای تکمیل و اجرای پروژههای حملونقل ریلی و نحوه تخصیص اعتبارات آن

 148607873

نمایندگان مردم در خانه ملت، تکلیف دولت برای اجرا و تکمیل پروژههای حملونقل ریلی و چگونگی اختصاص اعتبارت به این بخش را مشخص کردند. نمایندگان در نشست علنی شیفت سوم روز یکشنبه 12 دیماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه ششم توسعه کشور، با ماده 69 لایحه مذکور با 180 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 212 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بر اساس ماده 69 لایحه مذکور؛

الف- دولت مکلف است به‌منظور تکمیل و اجرای پروژه‌های حمل‌ونقل ریلی، دوخطه کردن مسیرها و احداث خطوط برقی و سریع‌السیر برای تأمین مالی و هم‌چنین تأمین سهم دولت در تأمین مالی خارجی (فاینانس) و مشارکتهای عمومی- خصوصی، علاوه بر رشد اعتبارات حمل‌ونقل ریلی در بودجه سالانه، یک درصد (1%) منابع حاصل از فروش نفت و گاز سهم دولت را در قالب بودجه سالانه به وزارت راه و شهرسازی اختصاص دهد تا طرحهای حمل‌ونقل ریلی با اولویت دسترسی مناطق محروم اقدام کند.

ب- اجرای قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب 18/9/1386 به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تا پایان برنامه سهم حمل‌ونقل ریلی حداقل به سی درصد (30%)‌و سهم حمل مسافر حداقل به بیست درصد (20%) برسد. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *