تعهداتی که وزارت رفاه به آنها عمل نکرد

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ آذر ۱۳۹۵


تعهداتی که وزارت رفاه به آنها عمل نکرد

کاهش مدتزمان کارتنخواب شدن معتادان از 20 به 10 سال

تعهداتی که وزارت رفاه به آنها عمل نکرد

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2014-08-12 08:44:58Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران اظهار کرد: بحث ساماندهی معتادان متجاهر اعم از زن و مرد از برنامههای جاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای هماهنگی استان تهران است.

 محمد رضا آذر نیا افزود: در سال گذشته در بخش زنان حدود 400 زن معتاد را از سطح شهر تهران ساماندهی کردیم و طبق آنچه که در قانون آمده بود تحت درمان و مراقبت قرار داده شدند و پس از درمان از طریق تیمهای مدد کاری به آغوش خانواده باز گردانده شدند. آذر نیا ادامه داد: بیماران مبتلا به اعتیاد بعد از درمان جهت دریافت خدمات آتی به مراکز کاهش آسیب معرفی می شوند و لازم به ذکر است که 44 مرکز بهاران در سطح شهر تهران به همت شهرداری جهت حرفه آموزی و توانمند سازی و اشتغال زایی معتادان پس از درمان سه ماهه ایجاد شده و بدین ترتیب بهبود یافتگان آماده ورود به جامعه می شوند. سعید صفاتیان رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این مصاحبه رادیویی گفت: متاسفانه مدت‌زمان بیست ساله ای که معتاد از اعتیاد به کارتن خوابی روی می آورد به شدت کاهش یافته و به زمانی ده یا هشت ساله رسیده است که برای جلو گیری از این مهم باید شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه را به طور دقیق تری مورد بررسی قرار دهیم. وی اظهار کرد: برای ساماندهی معتادان اولین نکته بحث اسکان آنهاست و اینکه آیا خانواده ای دارند یا خیر؟ که اگر داشته باشند طبق طرح در درمان آزمایشی دادگاه درمان مدار قرار خواهند گرفت. صفاتیان ادامه داد: وزارت رفاه طبق تعهدهای داشته موظف به ارائه خدمات به معتادان نیازمند و خود معرف بود که به دلیل کمبود بودجه این امر میسر نشد و آسیبهایی داشت که هزینه‌های بیشتری را به دولت تحمیل کرد.

منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *