تعمیرکار شیطان صفت موبایل و بی خیالی مشتریان

دسته: رویداد و حوادث
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۵ آبان ۱۳۹۵


تعمیرکار شیطان صفت موبایل و بی خیالی مشتریان

تعمیرکار شیطان صفت موبایل و بی خیالی مشتریان

 

یک حادثه

چند وقتی بود که گوشی موبایلم کار نمیکرد و دچار مشکل شده بود من هم آن را برای تعمیر به یکی از مغازههای موبایل دادم؛ یک هفته بعد از تعمیر گوشیم با پیامکی عجیب مواجه شدم

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-10-28 20:40:00Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

به نقل از پلیس، وقتی‌که دانشجو بودم با همکلاسیم نامزد کرده و بعد هم با او ازدواج کردم. اوایل شرایط مالی خوبی نداشتیم و مجبور بودیم که هر دو تلاش کرده و زیاد کارکنیم تا بتوانیم مخارج زندگی‌مان را تأمین کنیم. همسرم بسیار بدبین بود و از همان ابتدا به خاطر این مسئله با او مشکل داشتم او دوست نداشت در هر محلی کارکنم و مدام مرا چک می‌کرد و در مورد همکارانم ایراد می‌گرفت.

بااین‌وجود من هم رفتارهای او را تحمل می‌کردم تا اینکه به آموزش یوگا برای خانمها رو آوردم و در همین زمان نیز اختلافاتم با همسرم بیشتر شده بود تا اینکه دوهفتم پیش گوشی موبایلم دچار مشکل شد، من هم آن را برای تعمیر به یکی از مغازه‌های موبایل فروشی دادم تا آن را برایم تعمیر کند صاحب مغازه بعد از کمی تأمل گفت، تعمیر گوشی شما کار زیادی می‌برد و باید چند روزی در مغازه بماند.

چند روز بعد به مغازه رفتم و گوشی موبایلم را گرفتم اما هنوز یک هفته نشده بود که با پیامک عجیبی مواجه شدم، فردی به من پیامک زد و در آن خواستار برقراری ارتباط با من شد و تهدید کرد اگر به خواسته‌اش جواب مثبت ندهم عکسهایی که از من به دست آورده را در اینترنت منتشر خواهد کرد. اولش فکر کردم که یک دروغ و بلوف است و برایش پیامک زدم که هرکاری می‌خواهد بکند، اما وقتی‌که یکی از تصاویر را برای من ارسال کرد و گفت بقیه عکسها هم پیش اوست به او التماس کردم و گفتم که متأهل هستم اما او از حرفش منصرف نشد. الآن هم ولم نمی‌کند و مدام برایم پیامک می‌زند و می‌گوید صبرش تمام‌شده و می‌خواهد حرفش را عملی کند.

ازآنجا هم که همسرم بسیار روی من حساس شده و مدام به من شک می‌کند که مبادا با کسی ارتباط و دوستی داشته باشم نمی‌دانم با این وضعیتی که پیش‌آمده چه کنم و چطور خودم را از این مخمصه نجات دهم.

دستگیری تعمیرکار موبایل

این خانم جوان به پلیس فتا معرفی و با تلاش کارشناسان فرد مزاحم در سریع‌ترین زمان دستگیر و پس از مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به سوءاستفاده از اطلاعات، تصاویر و فیلمهای درون‌گوشیهای موبایل دختران وزنان جوانی که آن را برای تعمیر به او می‌سپردند اعتراف کرد.

هشدار پلیس:گوشیهای موبایل صندوقچه اسرار نیستند

سرهنگ جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان دراین خصوص گفت: با پیشرفت فنّاوری و ورود ابزارها و تجهیزات فناوری روز دنیا به عرصه زندگی مردم، تهدیدات و آسیبهای جدیدی نیز واردشده که باید این آسیبها و خطرات را بشناسیم و با نحوه استفاده صحیح از این ابزارها راه را بر بزهکاران و افراد سودجو، سارقان و کلاه‌برداران و اخاذان ببندیم.

وی افزود: یکی از آسیبها و خطراتی که امروزه زنان و دختران جوان را تهدید می‌کند ذخیره‌سازی تصاویر و فیلمهای خصوصی درگوشیهای موبایل است.

این مقام مسؤول بیان داشت: البته به تمام شهروندان باید بگوییم که گوشی تلفن همراه صندوقچه اسرار آنها نیست و نباید هر تصویر، فیلم و یا اطلاعات محرمانه و خصوصی و خانوادگی را در آن ذخیره‌سازی کنیم چراکه درنتیجه یک غفلت، در اثر مفقود شدن، سرقت و یا اعتماد بیجا و سپردن آن به دیگران باعث انتشار آنها شده و مشکلاتی را برای شهروندان فراهم می‌کند که در برخی مواقع نیز جبران نا امکان‌پذیر نیست.

سرهنگ کریمی بابیان اینکه برخی به‌غلط تصور می‌کنند که روی اطلاعات خود درگوشی تلفن همراه قفل و رمز ورود می‌گذارند و کسی امکان دسترسی به آن را ندارد اظهار داشت: این موضوع اشتباه است زیرا افراد حرفه‌ای و هکرها قادر به باز کردن هر قفل و رمزی هستند و بنابراین نباید اطلاعات شخصی و محرمانه را با گوشی موبایل حمل کرد ضمن اینکه برای تعمیر گوشی موبایل نیز باید مراقب بود و آن را به افراد مورد اعتماد و مراکز دارای مجوز و تحت نظارت مجاری قانونی سپرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی درزمینه بی‌اعتمادی بین همسران نیز گفت: همان‌طور که دراین ماجرا می‌بینید زن جوان به دلیل وجود بی‌اعتمادی و بدبینی و سوءظنهای بی‌مورد همسرش نتوانسته مشکلی که برایش پیش‌آمده را با او درمیان بگذارد.

این مقام انتظامی بابیان اینکه بی‌اعتمادی و سوءظنها و بهانه‌گیریهای بی‌مورد آفت هر خانواده‌ای است گفت: زوجهای جوان باید به یکدیگر اعتماد داشته و اگر نگرانی نسبت به یکدیگر دارند آن را می‌توانند با رفتارهای مناسب و ابراز عشق و محبت به او تفهیم نمایند و این‌گونه جلوی هرگونه سودجویی و سوءاستفاده دیگران برای برهم زدن زندگی‌شان را بگیرند.

یک تحلیل

تهدید در لغت به معنای تخویف، ترساندن و بیم دادن است عرف و قانون نیز همین تلقی را از این عنوان دارند و اساتید حقوق تهدید را بیان رفتار نامشروعی دانسته­‌اند که مرتکب می­‌خواهد آن را انجام دهد.

اخاذی، ازجمله جرایمی است که در محیط غیرنظامی و نظامی مشترک است. افرادی که از قدرت جسمانی یا گروهی یا برخوردار هستند یا ضعفی از قربانی خود می‌شناسند، دست به اخاذی می‌زنند. در زمانهای قدیم راهزنان، اشرار و باج گیران در شهرها و خارج از شهرها اخاذی می کدند و وظیفه حکومت، همواره جلوگیری ازاین‌گونه اخاذیها بوده است؛ اما بدترین حالت، زمانی است که مأمورین حکومتی دست به اخاذی بزنند.

عنصر قانونی جرم تهدید و اخاذی، ماده 669 قانون مجازات اسلامی است که به‌موجب آن هر کس دیگری را به هر نحو تهدید به قتل یا ضررهای نفسی و شرافتی یا مالی و یا به افشای سری نسبت به خود یا بستگان او نماید اعم از اینکه به این واسطه تقاضای وجه و یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را نموده و یا ننموده باشد به مجازات شلاق تا 74 ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

در تحقق جرم تهدید علاوه بر عناصر قانونی و مادی تحقق عنصر معنوی یا سوءنیت عام هم الزامی است یعنی اینکه عالماً و عامداً تهدید بکند پس اگر کسی در حال مستی یا در حال هیپنوتیزم دیگری را تهدید نماید، جرم واقع نمی‌شود.

جرم موضوع ماده 669 نیز مانند ماده 668 از جرائم حق‌الناس و مشمول ماده 727 قانون مجازات اسلامی است که جز با شکایت شاکی خصوصی شروع نمی‌شود و در صورت رضایت و اعلام گذشت شاکی، دادگاه می‌تواند در مجازات مرتکب تخفیف داده و با رعایت موازین شرعی از تعقیب مجرم صرف‌نظر نماید.

با توجه به اینکه هر امری یا کاری و یا عملی نیاز به انگیزه یا مشوق یا علتی نیز دارد، لذا تهدید نیز به خاطر هدفی انجام می‌گیرد که در قانون به‌صراحت به آن اشاره‌شده است.

جرم تهدید براثر نزاعهای لفظی و فیزیکی از طرف شخص ضعیف انجام می‌گیرد چراکه در آن نزاع چون مغلوب شده به فکر تلافی است یا اینکه به فکر تلافی نیست و فقط جهت تشفی روحیه خود حرف تهدیدآمیزی را به زبان می‌آورد.

از دیگر علل وقوع این جرم ترساندن افراد و بردن مال آنهاست و گاهی نیز شخص مظلوم برای جبران ظلمی که به وی شده درصدد تلافی برآمده و تهدید خود را به زبان نیز می‌آورد.

درجایی دیگر تهدید جهت انجام جرمی است یعنی متهم شخصی را تهدید می‌کند که جرمی را نیز انجام دهد و گاهی نیز مجرم شخص را تهدید می‌کند تا عمل مجرمانه یا گناهی را که مرتکب شده است برای دیگران آشکار نکند و به کسی نگوید.

کاهش جرم تهدید نیز همچون دیگر جرایم نیاز به برنامه‌ریزی داشته تا موضوع تهدید عملی نشود و در عالم خارج نیز وجود پیدا نکند چراکه این جرم آرامش مخاطب را مختل و وی هر زمان منتظر خطر است تا تهدید گفته‌شده توسط مجرم عملی شود.

منبع: خبر آنلاین-ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *