تعلیق 4 عضو شورای شهر و 16 کارمند شهرداری

دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۸ شهریور ۱۳۹۵


تعلیق 4 عضو شورای شهر و 16 کارمند شهرداری

کیفرخواست پرونده شورای شهر تبریز صادر شد

تعلیق 4 عضو شورای شهر و 16 کارمند شهرداری

 

 

اسفنــد ماه سـال گـــذشته حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکمتعلی مظفری رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی، دستگیری یکی از اعضای شورای شهر تبریز به اتهام تبانی و اخذ رشوه خبر داد.

متهم با اخذ رشوه از مجموعه کارکنان شهرداری به آنها قول انتصاب در برخی پستهای شهرداری را می‌داده و از طریق تبانی پیشنهادهای موردنظر آنها را پیگیری کرده است.

پیش‌ازاین دو عضو شورای شهر تبریز به اتهام تبانی و اخذ رشوه دستگیر و برای آنها پرونده تشکیل‌شده بود. حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حکمت علی مظفری» دراین‌باره اظهار کرد: برای این افراد به اتهام تبانی و اخذ رشوه پرونده تشکیل‌شده است و پرونده تعداد دیگری نیز در این زمینه در دست بررسی است و چنانچه نیاز به دستگیری و بازداشت باشد این امر صورت می‎گیرد.

وی ادامه داد: این پرونده مرتبط با پرونده‎ای است که در آن‌یکی از اعضای شورای شهر تبریز با اخذ رشوه از مجموعه کارکنان شهرداری به آنها قول انتصاب در برخی پستهای شهرداری را می‌داده و از طریق تبانی پیشنهادهای موردنظر آنها را پیگیری کرده است.

همچنین در 17 فروردین‌ماه سومین عضو شورای شهر و یکی از معاونین شهردار تبریز بازداشت شدند و رئیس دادگستری استان آذربایجان شرقی در 22 فروردین‌ماه از احضار چهارمین عضو شورای شهر تبریز خبر داد و حالا آن‌طور که دادستان تبریز عنوان کرده، کیفرخواست این پرونده صادرشده است.

موسی خلیل الهی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی از صدور کیفرخواست پرونده شورای شهر تبریز خبر داد و گفت: در این پرونده در مورد 44 نفر کیفرخواست صادرشده است که از این تعداد، چهار نفر عضو شورای شهر تبریز و 16 نفر نیز کارمند شهرداری‌ هستند.

وی افزود: 24 نفر نیز یا جز پیمانکاران شهرداریها و یا اشخاصی خارج از سیستم شهرداری و شورای شهر تبریز هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در مورد 20 نفری که عضو شورای شهر و یا شهرداری تبریز هستند نیز در راستای اجرای ماده 7 قانون تشدید مجازات مرتکبین به ارتشا، اختلاس و کلاه‌برداری، مراتب تعلیق حسب مورد به شورای شهر و شهرداری اعلام‌شده است.

منبع: میزان


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *