تعلل بانکها در پرداخت تسهیلات به واحد های صنعتی

دسته: حقوق اقتصادی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۱ مهر ۱۳۹۵


تعلل بانکها در پرداخت تسهیلات به واحد های صنعتی

تعلل بانکها در پرداخت تسهیلات به واحد های صنعتی

589834927

استاندار تهران با انتقاد از تعلل بانکها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی معرفی‌شده گفت: از مجموع 981 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال معرفی‌شده به بانکها، تاکنون فقط برای 169 مورد گشایش اعتبار انجام‌شده است.
سید حسین هاشمی عصر دوشنبه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد افزود: برای مثال بانک ملی حتی یک مورد گشایش اعتبار برای بیش از 100 واحد صنعتی واجد شرایط که برای دریافت تسهیلات معرفی‌شده‌اند، انجام نداده است.
وی اظهار کرد: سایر بانکهای اصلی کشور شامل کشاورزی، صنعت و معدن، سپه، تجارت و ملت نیز همین مشکل (کندی روند انجام کار) را در ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی دارای مشکل‌دارند.
هاشمی به برگزاری جلسات متوالی با رئیس‌کل بانک مرکزی و نمایندگان تام‌الاختیار بانکها در استان تهران اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد که بانکهای عامل همچنان مشغول بررسی وضعیت واحدهای صنعتی معرفی‌شده و متقاضی دریافت وام هستند.
استاندار تهران از وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کل کشور در استان تهران خواست که برای تسریع درروند پرداخت تسهیلات موردنیاز واحدهای صنعتی و تولیدی معرفی‌شده استان اقدام شود.
هاشمی به دستور خود برای تشکیل کمیته نظارتی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان اشاره کرد و افزود: این کمیته به‌منظور بررسی، تأیید و پایش برنامه‌ها و پیشنهادهای دستگاههای اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل شد.
وی تاکید کرد: پیشرفت برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دستگاههای اجرایی استان از سوی این کمیته نظارتی رصد و پیگیری می‌شود.
استاندار تهران در ادامه به ارائه کارنامه‌ای از عملکرد دستگاههای اجرایی استان تهران در مدت سه سال گذشته پرداخت و گفت: در آغاز بکار دولت تدبیر و امید از مجموع 211 هزار هکتار زمین زراعی و باغی استان تنها 29 هزار هکتار آبیاری تحت‌فشار (قطره‌ای) قرار داشتند.
هاشمی وعده داد که تا پایان دولت تدبیر و امید، سطح اراضی زراعی تحت آبیاری قطره‌ای استان با دو برابر افزایش نسبت به گذشته به 60 هزار هکتار افزایش یابد.
استاندار تهران یادآور شد: دراین شیوه آبیاری، مصرف آب به یک‌بیستم کاهش و تولید محصولات تا 2.5 برابر افزایش می‌یابد.
وی به بهبود وضعیت هوای پایتخت در طول سه سال گذشته اشاره و اظهار کرد: تعداد روزهای پاک از صفر در سال 91 به 11 روز در سال جاری افزایش‌یافته است.
هاشمی تصریح کرد: شمار روزهای سالم نیز در همین مدت از 127 روز در سال 91 به 155 روز در سال 95 رسیده که درواقع این آمار به معنای کاهش قابل‌توجه روزهای ناسالم برای پایتخت است.
وی با تمجید از طرح دولت برای جایگزینی 17 هزار تاکسی فرسوده شهر تهران خاطرنشان کرد: تعداد موردنظر ما جایگزینی 100 هزار خودرو فرسوده در شهر تهران بود زیرا این تعداد خودرو آلاینده در قالب تاکسی و آژانس در پایتخت مشغول فعالیت هستند.
استاندار تهران ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن طرح برقی کردن موتورسیکلتها از سوی شهرداری تهران و گسترش ناوگان حمل‌ونقل عمومی، بهبود کیفیت هوای پایتخت تداوم یابد.
نماینده عالی دولت در استان تهران با اشاره به اینکه حدود 17 هزار واحد صنعتی دراین استان وجود دارد یادآور شد: این در حالی است که بیش از 400 هزار واحد صنفی خدماتی و تولیدی در استان تهران فعال هستند که نیمی از آنها غیرمجازند.
هاشمی، ساماندهی این صنایع و صنوف را ازجمله اولویتهای استان تهران عنوان و تاکید کرد: اگر این واحدهای غیرمجاز مجوز بگیرند و هویت یابند، دولت می‌تواند حق خود (مالیات و بیمه) را از این واحدها دریافت کند.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: 12 هزار هکتار شهرک صنعتی جدید در استان تهران برای جانمایی اصناف و صنایع مزاحم در نظر گرفته‌شده است.
وی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، تنها در شرق تهران 50 میلیون مترمکعب کسری آب وجود داشت افزود: اکنون با انجام مدیریت مصرف، کیفیت و کمیت آب، نگرانیهای این حوزه رفع شده است.
هاشمی اظهار کرد: همچنین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرستانهای استان تهران در دستور کار قرار گرفت تا از یک میلیارد و 450 میلیون مترمکعب پساب فاضلاب رهاشده در استان، حداکثر بهره‌برداری در بخش کشاورزی و صنعت صورت گیرد.
استاندار تهران گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید، هر دو ماه یک‌بار یک تصفیه‌خانه فاضلاب در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی یادآور شد: باوجود افت سالانه یک‌تا دوم‌تری سفره‌های آب زیرزمینی در استان تهران، اولویت ما تأمین آب آشامیدنی و پس‌ازآن آب موردنیاز کشاورزی است. منبع: ایرنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *