تعطیلی کامل زندگی مردم با سفر مسئولان حکومتی

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲ خرداد ۱۳۹۶


تعطیلی کامل زندگی مردم با سفر مسئولان حکومتی

بسته شدن راههای اصلی و فرعی، ترافیک سنگین در سطح شهر، برخورد نامناسب نیروهای امنیتی در شهر، برخورد فیزیکی با خبرنگاران، توهین به شهروندان از سوی نیروهای امنیتی، جان باختن و زخمی شدن شهروندان به دلیل حوادث ترافیکی پس از بسته شدن راهها، نرسیدن بیماران به بیمارستانها و در بعضی موارد جان باختن یک فرد از جمله مشکلاتی است که مردم هرات با آمدن رئیسجمهور و رئیساجرائیه و دیگر مسئولان حکومتی افغانستان همواره با آن مواجه میشوند.

مسئولان امنیتی همیشه شرایط بد امنیتی را بهانه کرده و شهر را به گونه‌ای نظامی می‌کنند که حتی به قول معروف مرغی هم توان پرزدن در سطح را شهر ندارد.

«عبدالله عبدالله» رئیس‌اجرایی افغانستان برای افتتاح سومین نمایشگاه صنعتی تولیدات داخلی وارد هرات شد.

با آمدن عبدالله، تدابیر شدید امنیتی سبب شد که شهر هرات به یک پادگان جنگی در حال آماده‌باش مبدل شود.

مسیر فرودگاه تا ساختمان اداری ولایت که دفتر والی هرات در آن موقعیت قرار دارد، مسدود شد.

همراه با خودرو عبدالله، بیش از 500 خودرو او را همراهی می‌کردند که همین تعدد خودروها مشکلات ترافیکی فراوانی بوجود آورد.

به علت دید و بازدید احتمالی رئیس‌اجرایی با مسئولان شهر هرات، مرکز این شهر تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفت و سبب مختل شدن زندگی طبیعی و روزمره مردم شد.

این در حالیست که چند ماه پیش نیز «رولا غنی» همسر رئیس‌جمهور افغانستان به سفری به هرات داشت که سبب اخلال در نظم شهر هرات شد.

اما پیش از اینها، سفر «اشرف‌غنی» رئیس‌جمهور افغانستان به هرات اوضاع فاجعه‌بارتری از دیگر مسئولان حکومتی را در این شهر بوجود آورد.

در سفر اخیر غنی به هرات یک جوان 25 ساله به دلیل تدابیر شدید امنیتی و تصادف با خودروهای گارد ریاست‌جمهوری که با سرعت بسیار زیادی در شهر حرکت می‌کردند، کشته شد، زنی به دلیل ترافیک شدید و مسدود بودن راه‌ها به بیمارستان نرسید و جان باخت. تمام خیابان‌های اصلی و فرعی مرکز شهر که به محل اقامت ریاست‌جمهور منتهی می‌شد، بسته شده بود، مراکز تجاری و دکان‌های شهر تعطیل و خلاصه یک سفر رئیس‌جمهور مردم را از کار و زندگی و کسب و کار انداخت و حتی منجر به جان باختن تعدادی شد. تمام این موضوعات سبب می‌شود که مردم هرات به شکل گسترده با مراجعه به صفحات اجتماعی شکایت‌ها و اعلام انزجار خود را از این وضعیت آشفته بیان کنند.

تعدادی از مردم بر این باور هستند که این تدابیر، بیشتر از آن که جنبه امنیتی داشته باشد نشان‌دهنده قدرت نمایی سران حکومت و برگزاری نوعی مانورهای تبلیغاتی است.

مردم هرات این تدابیر به ظاهر امنیتی را نوعی خودنمایی افراد صاحب قدرت در برابر مردم عادی می دانند. منبع:تسنیم


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *