تعریف دقیق عدالت جنسیتی موجب اجماع در مسایل زنان می‌شود

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۴ مهر ۱۳۹۵


تعریف دقیق عدالت جنسیتی موجب اجماع در مسایل زنان می‌شود

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان:

تعریف دقیق عدالت جنسیتی موجب اجماع در مسایل  زنان می‌شود

611361657

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان گفت: تعریف دقیق عدالت جنسیتی موجب اجماع در زمینه مسایل زنان و جلوگیری از برخورد سلیقه‌ای با این حوزه می‌شود.
پروین داداندیش، افزود: برخورداری از اجماع در زمینه مسایل زنان یک ضرورت است. یکی از مشکلات کنونی، نبود رویکرد واحد در قوای سه‌گانه نسبت به مسایل زنان است. این کاستی موجب ضربه خوردن به حوزه زنان شده است چراکه انرژی نهادهای مختلف در حوزه زنان در یک مسیر صرف نشده و درنتیجه اقدامات انجام شده رضایت‌بخش نبوده است.
وی بابیان اینکه شرع اسلام حرفهای بسیار نابی در حوزه زنان دارد، اظهار کرد: ما نتوانسته‌ایم رویکرد شرع اسلام را در این زمینه به‌طور کامل عملیاتی کنیم. یکی از دلایل این کاستی، نبود اجماع در رویکرد نسبت به حوزه زنان بوده است. پیشنهاد جاری‌سازی عدالت جنسیتی در برنامه ششم توسعه باهدف ایجاد اجماع در حوزه زنان انجام شده و کارهای پژوهشی در این زمینه صورت گرفته است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان تأکید کرد: عدالت در دین اسلام یک اصل است. اگر عدالت در بین اقشار مختلف جامعه ازجمله زنان و اقلیتها رعایت شود، آسیبها و مشکلات کاهش می‌یابد. معاونت امور زنان و خانواده نیز عدالت جنسیتی را بر اساس این نیاز و در راستای عدالت اجتماعی در نظر
گرفته است.
وی تصریح کرد: تعریف عدالت جنسیتی از اهمیت خاصی برخوردار است تا هر جناحی بر اساس برداشتهای خود به اعمال‌نظر نپردازد. متأسفانه برخورد سلیقه‌ای گروهها و قوای مختلف در حوزه زنان یک آسیب بوده است، اما در صورت مشخص بودن رویکرد، جلوی افراط‌وتفریط گرفته می‌شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان تأکید کرد: اگر رویکرد عدالت جنسیتی به‌خوبی تعریف و زوایای آن مشخص نشود ممکن است برخی گمان کنند که یک گرایش فمینیستی است اما در صورت اجماع در زمینه عدالت جنسیتی از برخورد سلیقه‌ای و افراط‌وتفریط در این زمینه جلوگیری می‌شود.
داداندیش در پایان با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه عدالت جنسیتی گفت: ما با دعوت سوسن باستانی معاون بررسیهای راهبردی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نشست تخصصی با تمام کارشناسان و مدیران حوزه زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردیم و به تبیین عدالت جنسیتی در این زمینه پرداخته‌ایم. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *