تعداد ورودی به زندانها بالاست

دسته: رویداد حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲۷ دی ۱۳۹۵


تعداد ورودی به زندانها بالاست

تعداد ورودی به زندانها بالاست

 

%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%88%d8%b1%d9%88%d8%af%db%8c-%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af-%d9%87%d9%87%d8%a7-%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b1%d9%81%d8%b9-%d9%85%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa

وزیر دادگستری، گفت: تعداد ورودی به زندانها بالاست و چنانچه روی پیشگیری و بسترها کار کنیم، میتوانیم از حجم ورودیها به زندان کم کنیم.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در شورای ‌عالی قضایی استان کرمان، اظهار کرد: درصورتی‌که کاهش ورودی پرونده‌ها به سیستم قضایی محقق شود، می‌توانیم مدیریت و مددجویان را اصلاح‌کرده و قضات وقت دارند که بیشتر به اتقان احکام بپردازند. وی ادامه داد: قوه قضاییه پذیرفته که در برنامه ششم عددها را کاهش دهد و این عدد در برنامه پیشنهادی مطرح شد اما مجلس در این رابطه مواردی را حذف کرده است و کسی جرأت ندارد که در این رابطه صحبت کند و مجلس دراین‌باره اشتباه کرده و باید جبران کند. وزیر دادگستری اضافه‌ کرد: پذیرفتیم که باید به ما و دولت فشار بیاید که آسیبها و جرایم را کاهش دهیم و این تنها راه درمان است و برای رسیدن به این هدف همه باید کمک کنیم.

وی افزود: کار قضایی، کار سختی از جهت داوری و فشارهای روانی است و اگر آمار پرونده‌ها زیاد باشد، کار هم دشوارتر می‌شود. وزیر دادگستری ادامه داد: تعداد ورودی به زندانها بالاست و چنان‌چه روی پیش‌گیری و بسترها کار کنیم، می‌توانیم از حجم ورودیها به زندان کم کنیم. پورمحمدی بیان ‌کرد: مدیران اجرایی باید به این نکته توجه کنند که چگونه می‌توان از وقوع جرایم و تشکیل پرونده در جامعه جلوگیری کنیم و هنر آن است که پرونده‌ها کم شود. وی اضافه ‌کرد: اقدام زیرساختی، توسعه و پیشرفتی در شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج انجام‌شده و در نتیجه آمار جرایم در منطقه کاهش‌یافته است که نشان می‌دهد، یکسری اقدامات بر میزان جرایم و آسیبها تأثیر می‌گذارد. وزیر دادگستری تصریح ‌کرد: از مدل شهرستان نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج می‌توانیم در سطح کشوری و استانی با روش بومی‌سازی بهره ببریم. کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا اساس رفع مشکل قوه قضاییه است و همه باید تلاش کنیم تا این اتفاق روی دهد. وی اظهار کرد: برنامه‌ای را برای کاهش جرایم به مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم، اما مجلس باوجود استقبال قوه قضاییه این برنامه را نپذیرفت و مجلس در این زمینه اشتباه کرد و باید جبران کند. وزیر دادگستری بیان‌ کرد: چنان‌چه در حوزه پیش‌گیری کار کنیم، می‌توانیم از این حجم ورودیها بکاهیم و با نگاه به پیش‌گیری می‌توانیم از حجم پرونده‌های وارده به دادگستری نیز کم کنیم.

منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *