تظاهرکنندگان خشمگین خودرو پلیس فرانسه را به آتش کشیدند

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
شنبه - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵


تظاهرکنندگان خشمگین خودرو پلیس فرانسه را به آتش کشیدند

تظاهرکنندگان خشمگین خودرو پلیس فرانسه را به آتش کشیدند

753697940

به نقل از راشاتودی، معترضان به رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس فرانسه، حین راهپیمایی اعتراضی خود یک خودرو پلیس را در حومه پاریس به آتش کشیدند.

خبرها حاکیست یک دستگاه ون متعلق به نیروهای پلیس فرانسه در این اعتراضات به آتش کشیده شده است.

این در حالیست که برخی از جوانان معترض به خشونت اخیر پلیس علیه یک شهروند ۲۲ ساله سیاه‌پوست پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته‌شده بود: خواستار اجرای عدالت برای «تئو» هستیم.

لازم به ذکر است، منطقه «سن ساینت دنیس» فرانسه شبهای گذشته صحنه آشوب و درگیری معترضین با پلیس ضد شورش فرانسه بود.

این اعتراضات در واکنش به خشونت پلیس فرانسه علیه یک جوان سیاه‌پوست که گفته می‌شود در هنگام بازداشت مورد آزار جنسی قرارگرفته است برگزار می‌شود.

در همین رابطه خبرگزاری فرانسه نیز پیش‌تر گزارش داده بود: در پی ضرب و شتم و آزار جنسی یک مرد جوان هنگام بازداشت از سوی مأموران پلیس فرانسه در حومه شمالی پاریس، یک مأمور پلیس به دلیل تجاوز و ۳ همکار دیگر او به‌موجب ارتکاب خشونت عمدی تفهیم اتهام شدند.

دادسرای محلی اعلام کرد این ۴ پلیس تحت بازداشت موقت قرار گرفتند و ۳ نفر از آنان از ادامه دادن به فعالیت خود در اداره پلیس محروم شدند. پس از آن وزارت کشور فرانسه نیز اعلام کرد این ۴ نفر از کار معلق شده‌اند.

گفتنی است، قربانی مذکور جوانی ۲۲ ساله است به‌شدت دچار آسیب‌دیدگی شده است. وی چندی پیش پس از عمل جراحی، همچنان در بیمارستان بستری بود. او می‌گوید که یکی از مأموران پلیس عمداً با باتوم وی را مورد آزار جنسی قرار داده است.

جراحات شدیدی که این فرد دیده است موجب شد پزشکان ۶۰ روز استراحت مطلق برای او تجویز کنند.

ماجرا زمانی اتفاق افتاد که عملیات بازرسی مأموران پلیس در منطقه «اونه سو بوآ» در حومه پاریس به خشونت کشیده شد و پلیس تلاش کرد این جوان را بازداشت کند. منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *