تظاهرات زنان آواره نیجریه با درخواست برای بهبود شرایطشان

دسته: حقوق در سایر جوامع
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵


تظاهرات زنان آواره نیجریه با درخواست برای بهبود شرایطشان

تظاهرات زنان آواره نیجریه با درخواست برای بهبود شرایطشان

 

 

در جریان بازدید نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل از کمپ آوارگان نیجریه، هزاران تن از زنان این کشور که توسط بوکوحرام آواره شدند، برای بهبود شرایط خود تظاهرات کردند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان در این تظاهرات مقامات محلی و همچنین آژانسهای امدادرسان را متهم کردند. هم‌چنین آنها اعلام کردند که آژانسهای محلی امدادرسان باید کمکهایی را به ۱۵ هزار مردم آواره که در کمپ روستای «تیچرز» زندگی می‌کنند، ارسال کنند.

این تظاهرات زمانی برگزار شد که ۱۵ نماینده از شورای امنیت سازمان ملل این کمپ را در شمال نیجریه بازدید کردند. نمایندگان سازمان ملل طبق مأموریتشان از چهار کشور از جمله «نیجریه، چاد، کامرون و نیجر» بازدید می‌کنند. اولین سفر آنها به کامرون بوده است.

پیش‌تر نماینده انگلیس در سازمان ملل در آغاز این مأموریت اعلام کرد که هدف از این سفر نشان دادن این مسأله است که سازمان ملل دیگر این بحران نادیده نخواهد گرفت.

مردم آواره و بی‌خانمان نیجریه که توسط بوکوحرام به این وضعیت دچار شده‌اند، بارها مقامات نیجریه را به فساد و مدیریت بد کمک‌رسانی متهم کرده‌اند.

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سفر با هدف جمع‌آوری اطلاعات دست‌اول درباره وضعیت موجود در نیجریه انجام گرفته است. منبع: ایسنا


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۱
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *