تصویب لایحه موافقت‌نامه بین ایران و مغرب به‌منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
شنبه - ۶ آذر ۱۳۹۵


تصویب لایحه موافقت‌نامه بین ایران و مغرب به‌منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف

تصویب لایحه موافقتنامه بین ایران و مغرب بهمنظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف

 559128351

نمایندگان در نشست علنی روز (دوشنبه 24 آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی مغرب بهمنظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیاتهای بر درآمد، این لایحه را با 150 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 1 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

بر اساس ماده‌واحده لایحه مذکور؛ موافقت‌نامه بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی مغرب به‌منظور اجتناب از اخذ مالیاتهای مضاعف در مورد مالیاتهای بر درآمد مشتمل بر یک مقدمه و 29 ماده تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

در تبصره 1 این ماده‌واحده آمده است؛ هزینه‌های مالی موضوع‌بند 4 ماده 11 موافقت‌نامه مذکور مجوز کسب درآمد غیرقانونی ازجمله ربا محسوب نمی‌شود.

همچنین تبصره 2 اذعان می‌دارد؛ دربندهای 2، 3 و 4 این موافقت‌نامه رعایت اصول 77 و 139 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

سید کاظم دل‌خوش اباتری در گزارش خود در خصوص بررسی لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی و پادشاهی مغرب به‌منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در مورد مالیاتهای بر درآمد گفت: موافقت‌نامه مذکور زمینه تسهیل در روابط اقتصادی را فراهم می‌کند و دراین رابطه به موضوعات سرمایه‌گذاری و جلوگیری از اخذ مالیات مضاعف از سرمایه‌گذاران رسیدگی شده است و همچنین زمینه جلوگیری از قاچاق کالا را فراهم می‌کند. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: روابط ایران و مغرب در زمینه‌های اقتصادی خوب است و با تصویب این موافقت‌نامه‌ها زمینه برای توسعه روابط اقتصادی فراهم می‌شود و مسائل مالیاتی دو کشور لحاظ شده است.

منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۴۰
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *