تصویب لایحه موافقتنامه بین دولت ایران و جمهوری ترکیه در زمینه تامین اجتماعی

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۲ اسفند ۱۳۹۵


تصویب لایحه موافقتنامه بین دولت ایران و جمهوری ترکیه در زمینه تامین اجتماعی

تصویب لایحه موافقتنامه بین دولت ایران و جمهوری ترکیه در زمینه تامین اجتماعی

 

552651678

نمایندگان مردم در خانه ملت با تصویب لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در خصوص تأمین اجتماعی موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی روز چهارشنبه، 27 بهمن‌ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در خصوص تأمین اجتماعی با 161 رأی موافق، 34 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 232 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس این گزارش بائوج لاهوتی در مخالفت با لایحه مذکور گفت: اگر قرار است تصمیمی در خصوص تأمین اجتماعی اتباع بیگانه اتخاذ شود باید به‌صورت برابر تصمیم گرفته شود؛ لذا نباید یک کشور مانند ترکیه را استثنا قرار دهیم.

در ادامه برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ضمن موافقت با لایحه موافقت‌نامه مذکور گفت: ترکیه کشور همسایه ایران بوده است از این‌رو باید در تحکیم روابط تلاش کرد.

ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز در مخالفت با لایحه موافقت‌نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در خصوص تأمین اجتماعی تصریح کرد: در تعهداتی که با کشورهای خارجی ایجادشده، ایران تعهدات بیش‌تری را پذیرفته درحالی‌که کشورهای خارجی آن تعهدات را به‌خوبی اجرا نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: ترکیه در زمانهای مختلف مواضع مختلفی اتخاذ می‌کند؛ مثلاً رئیس‌جمهور این کشور چند روز پیش در بحرین برعلیه ایران موضع‌گیری کرد.

در ادامه تجری نماینده قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی ضمن موافقت با لایحه مذکور اظهار کرد: این موافقت‌نامه جزء منحصرترین موافقت‌نامه‌هایی است که به مسایل مختلف پرداخته و باید آن را به فال نیک گرفت.

وی تصریح کرد: شاید به گفته برخی نمایندگان، مواضع ترکیه در مسایل مختلف در خصوص ایران با شدت و ضعف مواجه بوده اما تاکنون مراودات اقتصادی و غیره با این کشور از سوی ایران قطع نشده است از این‌رو این توافقنامه یک فرصت است تا بتوان گشایشی در همکاریهای بین‌المللی ایجاد کرد. منبع: وب‌سایت مجلس شورای اسلامی


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *