تصویب «جرم بودن حمل سلاح سرد» پشتوانه محکم برقراری انضباط شهری است

دسته: حقوق و اجتماع
بدون دیدگاه
شنبه - ۲۲ آبان ۱۳۹۵


تصویب «جرم بودن حمل سلاح سرد» پشتوانه محکم برقراری انضباط شهری است

مدیرعامل شهربان شهرداری تهران

تصویب «جرم بودن حمل سلاح سرد» پشتوانه محکم برقراری انضباط شهری است

مدیرعامل شهربان شهرداری تهران تصویب قانون «جرم بودن حمل هرگونه سلاح سرد» را سبب کاهش خشونت رفتاری در جامعه بهویژه کاهش خشونت از سوی متخلفین ساختوساز و بساط گستران دانست.

138275275

ابوالقاسم چیذری بابیان این مطلب گفت: یکی از موانع برقراری انضباط شهری در حوزه ساخت‌وساز و رفع سد معبر، توسل متخلفین به خشونت و استفاده از سلاحهای سرد در مواجهه با نیروهای انضباط شهری شهرداری تهران است.

وی افزود: جسارت قانون‌شکنان تا جایی است که تاکنون جمعی از نیروهای انضباط شهری که برای انجام‌وظیفه و اجرای قانون به مأموریت اعزام‌شده‌اند، مورد ضرب‌وشتم قرارگرفته و با سلاحهای سرد متخلفین مجروح شده‌اند.

چیذری بابیان اینکه تصویب قانون جرم بودن حمل سلاح سرد و تعیین مجازات برای حاملین این سلاحها، یکی از اقدامات ارزشمند نمایندگان مجلس است، گفت: قانون جرم بودن حمل سلاح سرد، می‌تواند پشتوانه محکمی برای برقراری انضباط شهری باشد.

مدیرعامل شهربان خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، در راستای برقراری انضباط شهری و حفظ حقوق شهروندان، قانون جرم بودن سد معبر را نیز به تصویب برسانند.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات و جزئیات طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی که حمل سلاح سرد را جرم و تولید و عرضه آن را ممنوع می‌کند، تصویب کردند. براین اساس، حمل سلاح سرد شامل قمه، شمشیر، چاقوی ضامن‌دار، ساتور، قداره یا پنجه‌بوکس و نیز سایر ادواتی که صرفاً در درگیری فیزیکی و ضرب‌وجرح کاربرد دارد جرم محسوب می‌شود و مرتکب به حداقل مجازات مقرر دراین ماده محکوم می‌گردد. واردات، تولید و عرصه سلاحهای مذکور ممنوع است و مرتکب به جزای نقدی درجه 3 محکوم و حسب مورد، این سلاحها به نفع دولت ضبط یا مرجوع می‌شود.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *