تصویب واگذاری طرح رصدخانه ملی به شورای «عتف»

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۱۸ آبان ۱۳۹۵


تصویب واگذاری طرح رصدخانه ملی به شورای «عتف»

معاون پژوهشی وزیر علوم اعلام کرد:

تصویب واگذاری طرح رصدخانه ملی به شورای «عتف»

گرهخورده سرنوشت پروژهها با «جدول 14»

2

1

طرحهای کلان ملی

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: طرح رصدخانه ملی با تصویب شورای عتف به‌عنوان طرح کلان ملی به تصویب این شورا رسید.

دکتر وحید احمدی با اشاره به واگذاری برخی از پروژه‌های کلان مصوب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: پیشنهاد واگذاری طرح رصدخانه ملی در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) ارائه شد که پس از بررسیهای انجام‌شده این طرح به تصویب این شورا درآمد.

وی با تأکید بر اینکه طرح رصدخانه ملی در حال حاضر به‌عنوان یکی از طرحهای کلان این شورا قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این طرح یکی از طرحهای خوش‌شانس بوده که دارای ردیف و اعتبارات مستقلی شده است.

احمدی همچنین اضافه کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از حامیان این طرح معرفی‌شده است.

شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تعداد 47 طرح کلان ملی بااعتباری حدود 25000 میلیارد ریال در شورای عالی عتف تعریف و به تصویب رسید و در دوره دوساله دولت یازدهم حدود 381٫2 میلیارد ریال به این طرحها اختصاص‌یافته است.

با توجه به مصوبات شورای عالی عتف مبنی بر اینکه هر طرح کلان باید یک دستگاه بهره‌بردار داشته باشند، تعداد 34 طرح کلان ملی دارای حامی مالی رسمی هستند.

بر اساس گزارش منتشرشده از سوی دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری این طرحهای کلان ازنظر پیشرفت فیزیکی در دوره دوساله 8٫39 درصد پیشرفت داشته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، جدول شماره 14 قانون بودجه 95 را حمایتی برای حوزه پژوهشی کشور توصیف کرد و گفت: هدف از این جدول کمک دولت به بخشهای پژوهشی است و در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهوری داشتیم تأکیدشان براین بود که این اعتبارات محقق خواهد شد ولی ممکن است با تأخیر باشد.

وی تأکید کرد: تاکنون هیچ اعتباری از این جدول به طرحهای اختصاص داده نشده است. احمدی در خصوص ارجاع کلیه طرحهای پژوهشی به این جدول برای تأمین اعتبارات،‌توضیح داد: دلایل آن میزان اعتباراتی است که در این جدول در نظر گرفته‌شده است. اعتبارات این جدول 7 هزار میلیارد تومان معادل همه اعتبارات پژوهشی است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات پژوهشی که برای مراکز پژوهشی در نظر گرفته می‌شود معمولاً صرف امور جاری می‌شود ولی با تخصیص اعتبارات این جدول این مراکز دیگر بهانه‌ای درزمینهٔ کمبود اعتبارات نخواهند داشت.

منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۰۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *