تصویب اساسنامه جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵


تصویب اساسنامه جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

تصویب اساسنامه جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

 

 

اساسنامه جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، پس از تصویب نهایی در شورای نمایندگان رهبری در دانشگاهها به امضای ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری رسید و جهت اجرا به مراکز دانشگاهی سراسر کشور ابلاغ شد.

حجت‌الاسلام حریزاوی با اعلام این خبر گفت: در این اساسنامه «حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، مجموعه‌ای تربیتی، آموزشی با رویکرد جهاد علمی فرهنگی» تعریف شده است که مأموریت آن «تعلیم و تربیت دانشگاهیان بر پایه نظام اندیشه ناب و علوم اسلامی برای اثرگذاری در عرصه‌های جهاد علمی فرهنگی جهت تحقق دانشگاه و تمدن اسلامی» تعیین شده است.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: بر اساس اساسنامه جدید، تعمیق بنیه فکری و اعتقادی معرفت جویان، تقویت ارزشهای معنوی، ارتقای تعهد انقلابی و بصیرت‌افزایی، نخبه‌پروری و سازمان‌دهی و زمینه‌سازی برای تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه از اهداف حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اعلام شده است.

حجت‌الاسلام حریزاوی، هیأت امنا، مدیر حوزه و مراکز حوزه در سراسر کشور را از ارکان حوزه برشمرد و گفت: هیأت امنا بالاترین مرجع تصمیم‌گیری حوزه است که ریاست آن بر عهده رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها است.

دبیر هیأت امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: در فصل سیاستهای حوزه نیز، توجه به تربیت جامع معرفتی، انقلابی و همه‌جانبه در تمامی برنامه‌ها، تقویت روحیه تکلیف‌مداری و مأموریت‌گرایی، اهتمام به تحقق سبک زندگی اسلامی در معرفت‌جویان از سیاستهای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تعیین شده است. هم‌چنین در این اساسنامه، حاکمیت مدیریت جهادی، پیشگام، آرمان‌گرا، الگوساز، درون‌زا و گفتمان‌ساز، آموزش تربیت محور نظام‌مند، کارآمد، بصیرت آفرین و ولایت‌مدار نیز از سیاستهای دیگر حوزه اعلام شده است.

اساسنامه جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در 10 فصل، 18 ماده و 4 تبصره در محورهایی مانند تعریف حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، مأموریت، اهداف، سیاستها، وظایف، مخاطبان و ارکان، پس از تصویب در هیأت امنا و شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاهها، در اواخر بهمن‌ماه با امضای نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاهها به مراکز آموزش عالی ابلاغ شد. منبع: ایسنا

 


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۴۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *