تصویب‌نامه شماره116705/ت53812هـ مورخ22/9/1395 هیأت وزیران

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۷ دی ۱۳۹۵


تصویب‌نامه شماره116705/ت53812هـ مورخ22/9/1395 هیأت وزیران

تصویبنامه شماره116705/ت53812هـ مورخ22/9/1395 هیأت وزیران

 

در خصوص اقدام بانک کشاورزی نسبت به پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارتدیده ناشی از وقوع برف، یخبندان و سرمازدگی در پاییز 1395 استان مازندران

143467155

وزارت جهادکشاورزی ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی

وزارت کشور ـ سازمان برنامه و بودجه کشور

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

هیأت وزیران در جلسه ۱۷/۹/۱۳۹۵ به پیشنهاد شماره ۸۸۴۲۳۵ مورخ ۱۶/۹/۱۳۹۵ سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱ـ به منظور حمایت از کشاورزان خسارت دیده ناشی از وقوع برف، یخبندان و سرمازدگی در پاییز ۱۳۹۵ استان مازندران، بانک کشاورزی موظف است نسبت به تأمین حداکثر دو هزار میلیارد (۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲) ریال تسهیلات با نرخ ده درصد از محل منابع خود اقدام نماید.

۲ـ سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است نسبت به تأمین مابه التفاوت نرخ سود تسهیـلات یادشده از محل اعـتبارات مصوب مربوط قوانین بودجه سنواتی اقدام نماید.

 ۳ـ وزارت جهادکشاورزی موظف است نسبت به معرفی فهرست خسارت دیدگان پس از تأیید کارگروه مدیریت بحران استان مازندران به بانک کشاورزی اقدام نماید.

 ۴ـ صندوق بیمه محصولات کشاورزی موظف است در اسرع وقت نسبت به پرداخت خسارت باغداران تحت پوشش اقدام کند. سازمان برنامه و بودجه کشور نیز نسبت به تخصیص اعتبارات اعلامی از صندوق مذکور تا سقف دویست میلیارد (۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰) ریال اقدام  نماید.

 ۵ ـ بانکهای عامل موظف‌اند حسب اعلام کارگروه مدیریت بحران استان مازندران نسبت به استمهال دوره بازپرداخت تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان موضوع این تصویب نامه حداکثر به مدت یک سال اقدام نمایند.

 ۶ ـ به منظور جبران بخشی از خسارات وارده به باغات استان مازندران، وزارت جهاد کشاورزی موظف است حداکثر ظرف یک هفته از ابلاغ این تصویب نامه نسبت به تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه و چگونگی پرداخت کمک بلاعوض با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام نماید.

 تبصره ـ اعتبار مورد نیاز این بند حداکثر تا سقف سیصد میلیارد (000/۰۰۰/۰۰۰/۳۰۰) ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از محل اعتبارات مصوب مربوط قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور تأمین خواهد شد.

 ۷ـ به منظور جبران بخشی از خسارات وارده به باغات کیوی، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موظف است نسبت به خرید توافقی محصول مذکور اقدام نماید.

تبصره۱ـ اعتبار موردنیاز این بند حداکثر تا سقف دویست میلیارد (۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۰۰) ریال توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از محل اعتبارات مصوب مربوط قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور تأمین خواهد شد.

تبصره۲ـ سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران موظف است گزارش عملکرد این بـند را پس از تأیید سازمان حـسابرسی به سـازمان برنامه و بودجه کشور ارایه نماید.

۸ ـ به منظور تنظیم مطلوب بازار مرکبات و جلوگیری از نوسانات فصلی، وزارت جهادکشاورزی موظف است با همکاری استانداری مازندران و سایر دستگاه های اجرایی ذی ربط، اقدامات و پیگیریهای لازم را برای بهبود کیفیت و بهره وری تولید (اصلاح باغات و سایر موارد)، کمک به استقرار پایانه صادراتی و حمایت از ایجاد تشکلهای صادراتی توانمند، بهبود وضعیت بسته بندی و بازاریابی و نشان سازی (برندسازی)، ساماندهی وضعیت حمل و نقل و تسهیل شرایط ترخیص از گمرکات کشور و تشویق کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی به عمل آورد.

معاون اول رئیس جمهور‎ اسحاق جهانگیری

به نقل از روزنامه رسمی شماره ۲۰۹۰۹ مورخ 30/9/1395


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۸۲
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *