تصویب‌نامه در خصوص تعیین ضریب حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و قضات برای سال 1396

دسته: تازه های قوانین
بدون دیدگاه
چهارشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶


تصویب‌نامه در خصوص تعیین ضریب حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و قضات برای سال 1396

تصویب‌نامه در خصوص تعیین ضریب حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و قضات برای سال 1396

سازمان برنامه‌وبودجه کشور ـ سازمان اداری و استخدامی کشور
هیأت وزیران در جلسه ۲۰/۱/۱۳۹۶ به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه‌وبودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ و بندهای (الف) و (ب) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور تصویب کرد:
۱ ـ ضریب حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و قضات برای سال ۱۳۹۶ به میزان بیست‌وچهار هزار و یک‌صد و چهل‌وچهار (۱۴۴ ر ۲۴) ریال تعیین می شود.
۲ ـ ضریب حقوق شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۰ (از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلین پستهای سیاسی وزارت امور خارجه) برای سال ۱۳۹۶ به میزان یک هزار و شش‌صد و نودوپنج (۶۹۵ ر ۱) ریال تعیین می شود.
تبصره ـ در اجرای بند (ب) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور، کلیه کارکنانی که پس از اعمال ضریب مذکور، حقوق و مزایای مستمر آنها کمتر از ده میلیون و سیصد و پنجاه‌هزار (۰۰۰ ر ۳۵۰ ر ۱۰) ریال شود به ده میلیون و سیصد و پنجاه‌هزار (۰۰۰ ر ۳۵۰ ر ۱۰) ریال افزایش می یابد.
۳ ـ افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکتهای دولتی از جمله شرکتها و دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمانهای موضوع ماده (۵) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴ و هم‌چنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال ۱۳۹۶ به میزان ده درصد (۱۰%) تعیین می‌شود.
تبصره ـ رعایت مفاد مواد (۷۵) و (۸۴) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳ الزامی است.
۴ ـ حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاههای اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۶ به میزان ده میلیون و سیصد و پنجاه‌هزار (۰۰۰ ر ۳۵۰ ر ۱۰) ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارکنان به میزان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می شود.
تبصره ـ اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و وزارت اطلاعات و دیوان محاسبات کشور و کارمندان سیاسی و کارمندان شاغل در پستهای سیاسی وزارت امور خارجه از شمول حداکثر این بند مستثنی می باشند. ۵ ـ حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۶ به میزان شش میلیون و شش‌صد هزار (۰۰۰ ر ۶۰۰ ر ۶) ریال تعیین می‏شود که با احتساب فوق العاده های موضوع ماده (۶) قانون یادشده (فوق العاده جذب و فوق‏العاده ویژه طرح مسیر ارتقای شغلی) این میزان نباید کمتر از ده میلیون و سیصد و پنجاه‌هزار (۰۰۰ ر ۳۵۰ ر ۱۰) ریال شود.
معاون اول رئیس‌جمهور ـ اسحاق جهانگیری
به نقل از روزنامه رسمی شماره 21000 مورخ 28/1/1396

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۵۳
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *