تصمیمات قضات در دادسراها باید مستند، مستدل و موجه باشد


دسته: رویداد حقوقی
بدون دیدگاه
یکشنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵


تصمیمات قضات در دادسراها باید مستند، مستدل و موجه باشد


تصمیمات قضات در دادسراها باید مستند، مستدل و موجه باشد

معاون دادستان کل کشور در امور نظارت و بازرسی گفت: در دادستانی کل کشور به دنبال تبدیل نواقص احتمالی به محاسن هستیم و این هدف را با انجام بازرسی‎های دوره‎ای به دادسراهای سراسر استانها و همچنین نظارت الکترونیکی قرارهای صادره محقق می‎کنیم.
محمد فیروزی در جلسه شورای مدیران قضایی دادگستری کل استان اصفهان اظهار کرد: حکما و بزرگان دین و تمام حوزه‌ها بر احیای حق مظلوم و اجرای عدالت و برقراری نظم و امنیت عمومی اتفاق‌نظر داشته و دادستانها در خط مقدم این مسؤولیت خطیر قرار دارند.
وی با اشاره به این‌که «برقراری نظم، آسایش و امنیت حول محور عدالت حاصل می‌شود» اظهار کرد: دادستانها و قضات دادسراها با حفظ وحدت، قاطعانه با هنجارشکنان، متخلفان و قانون‌شکنان در چارچوب قانون برخورد کرده و زمینه‌ساز اجرای عدالت خواهند بود.
در این راه با نیت خالص و کسب رضای خداوند و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام باید گام برداشت و همواره در اجرای وظایف خود را خادم مردم بدانیم.
وی هدف ازاین‌گونه بازرسیها را ارتقای سطح کمی و کیفی عملکرد دادسراها برشمرد و تصریح کرد:
در دادستانی کل کشور به دنبال تبدیل نواقص احتمالی به محاسن هستیم و این هدف را با انجام بازرسیهای دوره‌ای به دادسراهای سراسر استانها و همچنین نظارت الکترونیکی قرارهای صادره محقق می‌نماییم.
معاون دادستان کل کشور در امور نظارت و بازرسی تلاش در جهت اتخاذ تصمیم و تدبیر در کاهش جمعیت کیفری زندان و ساماندهی اجرای احکام و نظارت بر حسن احیای حقوق عامه را از دیگر وظایف و برنامه‌های این دادستانی یادکرد و نتایج حاصله از بازرسی هیأت بازرسین را از دادسراهای استان اصفهان درمجموع خوب و مثبت ارزیابی کرد و به بیان نقاط ضعف و قوت پرداخت.
وی همچنین در پایان تصریح کرد: تصمیمات قضات در دادسراها باید مستند، مستدل و موجه باشد و دستور دادستان به ضابطان باید مقید به زمان، مکان و موضوع مشخص باشد.
منبع: ایسنا

نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۸
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *