تشکیل پرونده شخصیت برای داوطلبان تصدی منصب قضا

دسته: رویداد حقوقی , مطالب برگزیده
بدون دیدگاه
شنبه - ۱۸ دی ۱۳۹۵


تشکیل پرونده شخصیت برای داوطلبان تصدی منصب قضا

تشکیل پرونده شخصیت برای داوطلبان تصدی منصب قضا

84

قائممقام مرکز آموزش قوه قضاییه از تشکیل پرونده شخصیت برای داوطلبان قضاوت خبر داد.

حجت‌الاسلام توحید عاملی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی استانهای تهران و قم و شیراز و کرمانشاه گفت: مراسم تحلیف ۲۶۰ نفر از کارآموزان قضایی که توانسته‌اند مراحل جذب و گزینش و آموزش را با موفقیت طی کنند، در حالی برگزار شد که از این تعداد حدود ۶۸ نفر از طلاب و ۵۶ نفر فارغ‌التحصیل و ۱۳۶ نفر از سایر دانشگاهها هستند و تعداد ۱۲۹ از طریق فرایند جذب اختصاصی راه‌یافته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد هزار و 488 نفر مشغول به دوره کارآموزی هستند که در سال ۹۵ تعداد هزار و 32 نفر مرحله کارآموزی را به اتمام و کار قضایی را شروع می‌کنند. عاملی تصریح کرد: در سال ۹۶، ۵۹۶ نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند. قائم‌مقام مرکز آموزش قوه قضاییه افزود: به‌نظام جذب در سال ۹۵ توجه کردیم و سنجش استعداد شغلی در سال ۹۵ به آزمون ما اضافه شد. هم‌چنین مرحله استعداد قابل‌توجه است و به همین دلیل مرحله استعداد شغلی را به آزمون اضافه کردیم و مسأله دیگر نیز تشکیل پرونده شخصیت برای داوطلبان قضاوت است که سنجش شخصیت نیز به مرحله قضاوت اضافه شد.

وی ادامه داد: اخیراً با دستور معاون منابع انسانی قوه خدمات مشاوره در حال راه‌اندازی است و مسأله سوم در سال ۹۵ توجه به نیازهای آموزشی کارآموزان قضایی بود و بر اساس برنامه‌ریزیهای صورت گرفته درس‌نامه دوره کارآموزی قضایی نزدیک به ۵۰ عنوان تهیه شد. این درس‌نامه‌ها شامل ارای وحدت رویه مورد نیاز و نمونه سرفصل است که در اختیار کارآموزان قرار می‌گیرد و مسأله چهارم اصلاح نظام ارزیابی و دوره کارآموزی است که کلاسی برگزار می‌شد و قرار شده که این ارزیابیها سراسری برگزار شود. وی در پایان گفت: مسأله پنجم مربوط است به بحث ارزیابی علمی قضات آزمایشی که از عزیزانی که تازه وارد بخش قضایی می‌شوند این امر صورت می‌گیرد و وضعیت علمی کارآموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اشکالات و ایرادات آنها از طریق تذکر به عزیزان منتقل می‌شود. منبع: حمایت


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۷
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *