تشکیل کمیته استقبال از سال تحصیلی جدید در صندوق رفاه دانشجویان

دسته: دانشجوی حقوق
بدون دیدگاه
دوشنبه - ۸ شهریور ۱۳۹۵


تشکیل کمیته استقبال از سال تحصیلی جدید در صندوق رفاه دانشجویان

رئیس صندوق خبر داد

تشکیل کمیته استقبال از سال تحصیلی جدید در صندوق رفاه دانشجویان

 

ذوالفقار یزدان‌مهر در آئین افتتاحیه گردهمایی رؤسای ادارات رفاهی دانشگاههای سراسر کشور در مشهد با اعلام این خبر اظهار داشت: برای هم‌افزایی و آمادگی لازم، رفع موانع پیش رو، رصد تنشها و بحرانهای احتمالی و اقدامات سریع پیشگیرانه این کمیته با همکاری معاونان دانشجویی، دبیران مناطق و حراست صندوق تشکیل‌شده است.

وی برگزاری چنین نشستهایی را در جهت هم‌افزایی، رسیدن به فهم مشترک، ایجاد وحدت رویه بین حوزه ستاد و صف وزارت متبوع مفید ارزیابی کرد.

رئیس صندوق رفاه دانششجویان وزارت علوم با مثبت ارزیابی کردن نتایج برگزاری گردهمایی سال گذشته افزود: قصد ما از ابتدا ایجاد یک مدیریت مشارکتی و مبتنی بر دانایی بود که خوشبختانه اثربخشی گردهمایی سال گذشته به عملکرد مطلوبی در حوزه تسهیلات و درآمد در صندوق رفاه دانشجویان منتج شد.

یزدان‌مهر افزود: تلاش کردیم تا با ایجاد یک فهم مشترک با روسای ادارات رفاه به‌عنوان رکن اساسی در خدمت‌رسانی توأم باکرامت انسانی به دانشجویان به‌عنوان قشر آینده‌ساز و فرهیخته، گامهای مؤثرتری دراین خصوص برداریم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صندوق را مدیریت سلیقه‌ای دانست و اظهار داشت: ما سعی کردیم با یک نگاه سیستمی و بلندمدت سند راهبردی و کاربردی را تدوین کنیم که بر اساس این سند صندوق بتواند تسهیلات هدفمند و مؤثری برای حل مشکلات دانشجویان ارائه دهد و به‌سوی خودکفایی گام بردارد.

وی افزود: هم‌زمان با تدوین سند راهبردی، برنامه‌های کوتاه‌مدتی تدوین کردیم که ازجمله آنها می‌توان به تقویت اعتبارات عمومی، جلب حمایت مؤثر از نهادهای عمومی، مردمی و خیرین و تقویت درآمدزایی صندوق اشاره کرد.

یزدان‌مهر به رتبه‌بندی خوابگاهها اشاره کرد و آن را فرایند خوبی برای عادلانه سازی نرخ اجاره‌بها دانست و خاطرنشان کرد: افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل، اختصاص وام مکمل قرض‌الحسنه به‌عنوان ودیعه مسکن، افزایش وام تحصیلی برای دانشجویان استعدادهای درخشان، افزایش وام ازدواج و همچنین اختصاص اتاق سلامت و تندرستی برای هر خوابگاه ازجمله برنامه‌های دیگر این صندوق در سال جاری عنوان کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه افزود: علیرغم محدودیتهای اعتبارات دولتی تلاش کردیم از ظرفیت نهادهای عمومی غیردولتی بهره‌برداری کنیم و با عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری تسهیلات قابل‌توجهی را جذب و در اختیار دانشجویان دانشگاهها قرار دهیم.

یزدان‌مهر خاطرنشان کرد: امسال یکی از اقدامات مهمی که از سوی صندوق پیگیری می‌شود و امیدواریم باعث تحولات جدی در راستای خدمت‌رسانی به دانشجویان باشد، کارت هوشمند دانشگاهی است که در حال حاضر مراحل آخر اجرایی شدن را پشت سر می‌گذارد و امیدواریم در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

منبع: مهر


نوشته شده توسط:صادق کاخکی - 11476 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹
برچسب ها:
دیدگاه ها

تصویر امنیتی را وارد کنید *